• jaha2024

Gravid och lämnad för en annan kvinna

Något som är viktigt. ville han ha barn med dig? 

• jaha2024
    Anonym (Mor) skrev 2025-01-04 08:44:22 följande:
    Läs ordentligt innan du frågar.
    Det står tydligt att de planerade giftemål tex. Det är viktigt k en sån här tråd att utgå från att det hon skriver är tillräckligt. Att vara gravid att bli utsatt för den hör typen av svek är olidligt jobbigt. 
    Det jag tänker på är att han inte vill ha barn fast de planerade giftemål. han tyckte att förhållandet inte var bra. 
  • jaha2024
    Anonym (Mor) skrev 2025-01-04 10:46:31 följande:
    Ja det kan man tro. Men då gissar jag att du inte själv har barn eller personer i din ålder som varit gravida. Gissar att du är man.
    Oavsett så har den här mannen isf gett extremt motsägelsefulla besked om sina känslor.

Jag har i min omgivning flertalet exempel på hur män har förvandlats till just att svika efter att först vilja, säga sig ångra samt vilja bryta när kvinnan är gravid.
    Där står kvinnan sen ensam. I henne växer barnet.
    han vill ju inte vara med henne längre. det sa han ju. Han har ju en annan han tycker om. Vill du ha barn med någon som du inte tycker om? 

• jaha2024
    Anonym (Tomten är far till alla barnen) skrev 2025-01-04 11:20:59 följande:

Det här är ju en bra tråd för de som säger att kvinnor väljer dåliga män.

"Han bemöter mig med iskyla, avvisar mig, ignorerar mig och förminskar mig. Jag trodde aldrig att han skulle kunna behandla mig på det här sättet. För en vecka sedan var jag hans allt och han skulle älska mig i oändligt. Nu är jag ingenting."

Hur skulle TS veta att detta skulle hända? Mannen har varit kärleksfull, friat, barnet är planerat ihop o.s.v. o.s.v.

Förklara gärna det, ni som tycker att det är så "enkelt" att välja rätt man?

så är det ju med alla förhållande att de kan ta slut. det tråkiga i detta är ju barnet som har blivit till när det är som sämst. 
  • jaha2024
    Anonym (Petra) skrev 2025-01-04 11:44:33 följande:
    Konstigt då att han gjorde henne gravid om han inte ville ha barn. 
    du har ju rätt där petra, Fast mycket kan ju hända tydligen på 22 veckor alltså nästan ett halvår.
Svar på tråden Gravid och lämnad för en annan kvinna