Inlägg från: Anonym (Frugan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frugan)

Fråga till män med erektionsproblem

Vet ni själva om det beror på psykiska eller fysiska faktorer i ert fall?
    Oroar ni er kring sex? Känner press och krav som överskuggar lust och njutning? Har ni svårt att koppla av och "vara i stunden" rent allmänt i livet?

Har ni även slutat ta initiativ till sex med anledning av problemen?

Blir ni stressade om er partner tar initiativ?

Vad funkar bäst kring att initiera sex?

Har ni också svårt att njuta och nå orgasm? Eller kan ni ändå njuta och kanske ibland även komma för fort?

• Svar på tråden Fråga till män med erektionsproblem
  • Anonym (Frugan)

Tack för ett bra svar.

Vet din tjej om att du tar piller?

Jag har lite dubbla känslor kring min mans bruk av tabletter. Men det viktiga är ju att man kan njuta ihop och att sex inte blir något jobbigt och hemskt, så jag jobbar på acceptansen. Vi kan ju använda glidmedel så egentligen är det ju samma sak. Hjälpa kroppen på traven lite bara. (diskuterar lite med mig själv här som du märker :D)

Anonym (M44) skrev 2025-01-03 11:29:11 följande:

Nej, jag vet inte om det är fysiskt eller psykiskt faktiskt. Möjligen fysiskt som glidit över till psykiskt idag. Jag oroar mig inte men jag känner viss press till att alltid kunna prestera dvs bli hård och kunna ha sex på beställning. Jag skulle säga att min sambo har mera sexdrift än mig nu och jag vill vara hård för henne, som ett bevis på att det är henne jag älskar och är attraherad av. 

Känner jag mig i form, dvs utvilad och så kan jag ta initiativ till sex men inte på samma sätt som tidigare, då räckte det om vi började kramas lite då blev jag hård och kunde ha sex även om jag kanske inte behövde ha penetrerande sex där och då. 

Som tillägg kan sägas att jag har sildenafil utskrivet på recept och när jag tar en tablett så blir jag mycket tryggare och kan initiera sex utan problem. Då sviker inte ståndet och det känns väldigt bra att kunna visa upp för min sambo - som såklart blir påverkad av att jag inte alltid kan behålla ett stånd så vi kan ha penetrerande sex nog länge. 

Jag har inga problem att njuta, tyvärr är det lite så att jag inte är så kåt av mig att jag får orgasmer i tid och otid så när vi ligger kommer jag ofta ganska snabbt. Inte för att sexet behöver ta slut då men det blir inte så mycket penetration efter det. 

• Anonym (Frugan)

Ja, tycker också att planerat kan vara bra. Inte minst för att det ska bli av någon jävla gång 😆

Men sist jag hintade om att vi kanske kunde ligga ikväll så avvaktade mannen hela kvällen på att jag även skulle initiera. Det tycker jag är väl mycket krav på mig, och känns som att jag då inte har någon aning om han faktiskt vill, utan att det bara är jag som ska vara på.

Lätt är det ju inte.

Tecum skrev 2025-01-03 17:29:45 följande:

Om jag får erektionsproblem beror det alltid på psykiska faktorer, antingen att jag oroar mig för att inte få stånd eller att jag har något annat i tankarna som oroar mig. Har alltid haft svårt att vara "i stunden". 

Lusten är inget problem. Njuta kan jag också även om det inte är lika skönt som förr.

Jag tar nästan alltid initiativet.

Blir inte stressad om hon tar initiativ. Men bäst är om jag får en vink om att "ikväll har vi sex", då kan man förbereda sig mentalt, ha något att se fram emot. Planerat sex är underskattat!

Svar på tråden Fråga till män med erektionsproblem