Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Babyshower samma dag som kompis?

Anonym (Jag) skrev 2025-01-03 15:57:04 följande:
    Babyshower samma dag som kompis?

Min syster hade tänkt ordna babyshower till mig lördag den 25/1, jag gillar inte riktigt överraskningar utan vill helst kunna planera så jag vet om det och kommer själv vara med lite och betala och fixa mat och fika och så. Tänkte kombinera lite med födelsedagsfirande också eftersom jag fyller år strax innan, det skulle vara kul att träffa mina närmaste vänner en sista gång innan bebisen. 

Jag har BF i mitten av februari men ska föda med planerat snitt i början av februari, antagligen mellan 4-6:e. Och min son fyller år strax innan det.. 
    Min syster har planerat det men inte bjudit in folk än, tänkte göra det nu i dagarna.

Kommer verkligen inte på något annat datum som skulle funka , lördagen innan blir för stressigt eftersom jag pluggar och har en inlämning den veckan. Min dotter som är 8 har tjatat om att vi ska ha babyshower sen jag berättade för henne om graviditeten och kommer bli jättebesviken om vi ställer in , jag hade också sett fram emot att få träffa vänner och så. 

Men idag fick jag inbjudan till en nära väns babyshower samma dag. Hon har BF i slutet av februari. Hon var med tillsammans med min syster och ordnade min babyshower förra gången jag var gravid. Hade inte tänkt bjuda samma personer så just det är inget problem men skulle egentligen verkligen velat komma på hennes och det känns lite taskigt att inte göra det.

Hur hade ni gjort? Ska jag ställa in min och komma på hennes? Försöka ändra datum fast jag tror nästan det är omöjligt att få det att funka? Eller ha min samma dag och ge henne present en annan dag? Det kanske är lite I-landsproblem men tacksam för råd.  

Måste du ha den på en lördag? Kan du inte ha den på söndagen den 26:e istället? Speciellt om du ändå inte kommer bjuda samma personer gör det ju ingenting. 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-03 16:50:43 följande:
    Tack för svar.. Hade helst haft en lördag så att inte barnen måste upp till skola och förskola och sambon och alla andra måste upp och jobba men det kanske går. Det skulle kanske funka ändå om vi har det lite tidigare. Ska kolla med min syster. Måste nog ha den den helgen iallafall om det ska bli av alls men söndag skulle kanske funka. Då skulle jag ju kunna gå på min kompis babyshower dagen innan. 
    Jag kanske inte är van vid den typen av babyshower du pratar om här, men jag tänker att det är ett event på dagtid som är nån timma långt, sen är alla hemma innan middagstid? Varför tänker du att en babyshower skulle ställa till det med skola och jobb dagen efter? Det är ju inte heller som att en babyshower är nåt större suparevent heller där majoriteten kommer ha en baksmälla dagen efter.

Varför tänker du att en söndag skulle vara ett problem?
Svar på tråden Babyshower samma dag som kompis?