• nathalie78

Ex som går vidare fort

Jag träffade under förra året en man med två små barn, mina är lite större. Det fungerade bra men han ville träffas mer än jag ville. Jag tyckte att vi kunde ta det lugnt med att umgås tillsammans med barnen, för mig räckte det att umgås när vi var barnfri. Detta hade vi mycket diskussioner om, han var också väldigt svartsjuk. Han kunde säga riktigt elaka saker när han blev arg och det var ingen miljö jag tycker att varken hans eller mina barn ska behöva vara i. 
    Jag gjorde slut och var nöjd med det. Han träffade en ny, troligen bara dagar efter vi hade gjort slut. Jag känner mig förvånansvärt knäckt över detta. Lyckades han träffa den rätta så snabbt? Tänker hela tiden på vad det gör och får påminna mig om hur dåligt vi hade det för helt plötsligt minns jag bara det bra. Är det någon som känner igen sig? Hur ska jag tänka? 
  • Svar på tråden Ex som går vidare fort
  • Lynx123

Det är okej - du känner dig bara lite lättutbytbar, så att säga. Har många varit med om. Det kommer gå över. Skönt att du slipper honom.

• Anonym (Fia)

Många män (framförallt) har svårt att vara ensamma. Mina barns pappa var sån i många år efter vår skilsmässa. För mig tog det ett år att reflektera och landa i den nya situationen som frånskild vv-förälder innan jag ens började fundera på att träffa någon ny. Han var ute på dejtingsiter så fort vi inte bodde under samma tak längre. Fyra år senare hade han haft fem förhållanden som jag visste om (och säkert träffat kvinnor jag inte visste om också). 

Det är ett omoget beteende. De rusar blint och lär sig ingenting. Alla misstag ditt ex gjorde med dig kommer han göra med sin nya och det kommer inte heller att hålla. 

• Fjäril kär

Varför skulle han har träffat den rätta?  Snarare var du tyvärr kanske en i mängden för honom med tanke på hur han betedde sig och sin svartsjuka. Flickvänner blir gissningsvis inte långvariga hos honom just därför. 
    Han har väl träffat ännu en han kan bete sig illa mot. 

• Anonym (den tänkande narcissisten)

Han var givetvis bara desperat efter "barnvakt".

Han hade tagit vad som helst som hade ett kvinnligt könsorgan och ledig tid i kalendern så det var nog bäst för dig det som skedde.

• nathalie78
    Lynx123 skrev 2025-01-04 10:36:38 följande:

Det är okej - du känner dig bara lite lättutbytbar, så att säga. Har många varit med om. Det kommer gå över. Skönt att du slipper honom.

Det är så jag försöker tänka när jag är mer rimlig. Han var inte bra och det hade jag ju redan bestämt mig för. Detta är egentligen bara ett tecken på att jag gjort rätt.
  • nathalie78
    Anonym (Fia) skrev 2025-01-04 10:45:25 följande:

Många män (framförallt) har svårt att vara ensamma. Mina barns pappa var sån i många år efter vår skilsmässa. För mig tog det ett år att reflektera och landa i den nya situationen som frånskild vv-förälder innan jag ens började fundera på att träffa någon ny. Han var ute på dejtingsiter så fort vi inte bodde under samma tak längre. Fyra år senare hade han haft fem förhållanden som jag visste om (och säkert träffat kvinnor jag inte visste om också). 

Det är ett omoget beteende. De rusar blint och lär sig ingenting. Alla misstag ditt ex gjorde med dig kommer han göra med sin nya och det kommer inte heller att hålla. 

Så otroligt illa särskilt när man blandar in barnen.
  • nathalie78
    Fjäril kär skrev 2025-01-04 10:52:56 följande:

Varför skulle han har träffat den rätta?  Snarare var du tyvärr kanske en i mängden för honom med tanke på hur han betedde sig och sin svartsjuka. Flickvänner blir gissningsvis inte långvariga hos honom just därför. 
    Han har väl träffat ännu en han kan bete sig illa mot. 

Jag tänker också det. Han var väldigt bra på att få mig att känna mig speciell men det kanske är en varningsflagga i kombination med hans övriga beteende. 
  • nathalie78
    Anonym (den tänkande narcissisten) skrev 2025-01-04 11:08:26 följande:

Han hade tagit vad som helst som hade ett kvinnligt könsorgan och ledig tid i kalendern så det var nog bäst för dig det som skedde.

Ja absolut. En del av mig vill tänka att han blev så ledsen att han behöver ett plåster. 

• nathalie78
    Anonym (den tänkande narcissisten) skrev 2025-01-04 11:08:26 följande:

Nu fattade jag hur du menar. Att det var det han ville med mig också. Ja kanske. Han förnekade det när jag sa det men det gör man nog i ett sånt läge. Hur som helst så tror jag också att det var bäst det som skedde. Jag fattar bara inte varför jag bryr mig. 
  • Fjäril kär
    nathalie78 skrev 2025-01-04 11:22:02 följande:
    Nu fattade jag hur du menar. Att det var det han ville med mig också. Ja kanske. Han förnekade det när jag sa det men det gör man nog i ett sånt läge. Hur som helst så tror jag också att det var bäst det som skedde. Jag fattar bara inte varför jag bryr mig. 
    Kanske du känner som du gör för att du nu först fattar hans beteende och kanske känner dig lurad och lite dum som gick på hans röda flaggor?   
Svar på tråden Ex som går vidare fort