Borde jag göra abort??
Skickar en stor kram!
Varit i din situation, vi hade till och med separerat under en period men hittade tillbaka och hade det bättre än på många år. Vi hade då tre barn i hög- och mellanstadieålder.
Fick reda på att jag var gravid och vågade först inte säga någonting till maken. Var så rädd att rucka på det som äntligen var bra och hade en sjuk tanke om att göra abort i hemlighet. Men började kräkas nåt förskräckligt så maken förstod utan att jag behövde säga nåt. Han tyckte inte att abort var självklart utan att vi skulle ta oss en rejäl funderade innan vi valde att göra något oåterkalleligt.
Vi beslutade efter mycket om och men att behålla. En liten sladdis som en del av vår nystart. Berättade för barnen som faktiskt blev väldigt glada.
Vid det första ultraljudet i vecka 12 fick vi reda på att det var två (!!) små bebisar i magen. Då gick jag igenom ett par veckor med starka tvivel, men maken var stöttande och barnen var helt fantastiska.
Nu har vi två små 2-åringar som tultar omkring här hemma och allt har gått över förväntan. Vi valde att vara hemma tillsammans de första 4 månaderna och det var verkligen underbart att få den tiden ihop som par och nyblivna föräldrar.
Vi ångrar oss inte en sekund, som någon sa så ångrar man aldrig ett barn.