• Anonym (Man)

Hur dejtar man?

Jag är nybliven singel efter en relation som varade i 10 år och tänkte börja dejta, men hur gör man? Är det enbart appar som gäller? 

• Svar på tråden Hur dejtar man?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sally) skrev 2025-01-04 16:37:20 följande:

Hur gjorde du gör 10 år sedan?

Jag träffade mitt ex genom gemensamma kompisar och vi blev först kompisar och dejtade aldrig. Innan henne dejtade jag inte heller men nu är jag redo att träffa nån. Alla kompisar har tinder och säger att det bara är apparna som gäller numer 
  • Anonym (Man)
    Anonym (K) skrev 2025-01-04 16:38:55 följande:

Appar funkar om man har ett bra yttre och eller en riktigt bra profilbeskrivning. Nätdejtande är oerhört ytligt och ytan är det första man ser i en app, inte hur personen är i övrigt  Är det yttre inte på topp så får du leta aktiviteter där du kan träffa kvinnor irl istället.

Kan tänka mig det och att dom funkar bäst för kvinnor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sally) skrev 2025-01-04 16:55:42 följande:
    Så du är aldrig ute med dina kompisar och träffar folk?

Testa apparna, men många män klagar på dom. Men är du en normal fungerande man med arbete, bostad och hyfsad social kompetens så går det säkert bra. 
    Jo såklart men inte på krogen så mycket. Det verkar inte som om det bara är appar som gäler numera och inte träffas ute
  • Anonym (Man)
    Anonym (Meja) skrev 2025-01-04 17:03:59 följande:
    De flesta träffas utanför apparna, så det stämmer inte. Men vad spelar det för roll? Om du vill använda apparna, använd dem. Om inte, skit i det.
    Det stämmer inte med vad mina kompisar säger utan det är bara appar som gäller enligt dom. Vart träffas alla då? Jag vill helst undvika appar men det verkar svårt och träffa nån utan dom
Svar på tråden Hur dejtar man?