Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Skuldsanering? Hjälp!

Anonym (Ina) skrev 2025-01-04 19:55:02 följande:
    Ett bra fast jobb och en medelinkomst. 
    Men skilsmässa, sjukskrivningar, räntor och psykisk ohälsa har gjort att jag tyvärr dragit på mig massvis med blancolån. Började med en mindre summa men som välkänt eskalerar det när man inte kan betala så man lånar mer och mer för att släcka bränder.. 

Vill inget hellre än att göra rätt för mig och betala men nu är det omöjligt. Får det inte att räcka till hur jag än gör. 

Bryr mig inte om jag aldrig någonsin kan låna igen utan vill bara överleva just nu. 
    Varför inte sälja bostadsrätten och få bort räntorna?
  • Anonym (?)

Eller hur blev räntorna ett problem när du betalar hyra?

• Anonym (?)
    Anonym (Ina) skrev 2025-01-05 10:12:24 följande:
    Jag har ingen bostadsrätt. Vadå hur?

Räntorna har ju likväl gått upp på alla lån, inte bara på bostadslån. När du sen måste ta nya lån för att gå runt så får du bara lån med skyhöga räntor...
    Sälj bilen och köp en sämre bil.

Undrar bara vilka lån det började med. Hyra kan man söka soc. bidrag till när man inte har råd att betala.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ina) skrev 2025-01-06 13:58:59 följande:
    Det kommer jag inte göra eftersom det kommer leda till merkostnader. Det finns inga pengar till att laga en sämre bil. 

Jag kan inte söka soc när jag har en inkomst på 24 000 kr. Det började med de stora lånen. Sen kom det en seperation,sjukskrivningar, högre priser och räntor. 
    På bilen? Det måste vara en bra bil i såna fall.

Fick du sjukpenning under sjukskrivningen?
Svar på tråden Skuldsanering? Hjälp!