• Anonym (Rob)

Allt känns annorlunda

Varit ihop med min tjej i snart 1 år.
    För någon månad sen dog en nära släkting till mig och jag fick en riktig chock då det kom plötsligt. Där och då vet jag att jag blev väldigt reserverad mot min flickvän, hörde av mig mer sällan och kort, ville till och med göra slut. Jag ville bara fly och vara ifred. Nu efter begravning och lite tid gått så känner jag mig som vanligt igen. Men nu är det min flickvän som är annorlunda. Uttryckt att hon märkte jag förändrades och hade på känn att jag ville lämna relationen. Hon var normal då, men är nu efter reserverad och konstig och nu tycker jag det känns som att hon vill göra slut. Hör av sig mindre osv. 

Detta söker mig och jag tycker det är väldigt jobbigt. Går det ens att rädda? Är det ens rätt att hon reagerar såhär när jag gick igenom något så jobbigt? Betyder det att vår reaktion inte är så stark kanske? Mår inte alls bra av detta och skulle kunna göra slut bara för att slippa ångesten men älskar ju henne. 

• Svar på tråden Allt känns annorlunda
  • Anonym (Leffe)

Du kanske har gått upp i vikt?

• Anonym (Rob)
    Anonym (Leffe) skrev 2025-01-04 18:06:40 följande:

Du kanske har gått upp i vikt?

Nej. Vilket tramsigt svar.
  • Aniiee

Jadu, alla sörjer på sitt eget sätt.

Du valde, för att du kanske behövde det, att avskärma dig istället för att söka stöd, från den du älskar, i ett förhållande som faktiskt inte varit så länge, utan typiskt är i just den perioden då det antingen blir starkare eller krashar (förälskelsefasen håller på att gå över i antingen kärlek eller i ingenting).

Beroende på hur du hanterade henne i det, dvs kommunicerade både dina behov och din kärlek, och även var öppen för hennes behov, även om de behövde vara på bakfoten just för tillfället, så påverkade det naturligtvis även hennes fasändring i ert förhållande. 

Så....

Vill du ha kvar henne, så kommunicera öppet och på lika villkor, och se vad hon svarar och hur hon utvecklas. Pressa henne inte på någonting. 

Eller låt bli. Det enda du har att förlora är, tja, lite tid.

Risken finns förstås att hennes känslor tagit slut pga att hon sett mer av dig ............... än du tror att du visat, och inte gillar det.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (…)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 18:04:45 följande:
    Allt känns annorlunda

Varit ihop med min tjej i snart 1 år.
    För någon månad sen dog en nära släkting till mig och jag fick en riktig chock då det kom plötsligt. Där och då vet jag att jag blev väldigt reserverad mot min flickvän, hörde av mig mer sällan och kort, ville till och med göra slut. Jag ville bara fly och vara ifred. Nu efter begravning och lite tid gått så känner jag mig som vanligt igen. Men nu är det min flickvän som är annorlunda. Uttryckt att hon märkte jag förändrades och hade på känn att jag ville lämna relationen. Hon var normal då, men är nu efter reserverad och konstig och nu tycker jag det känns som att hon vill göra slut. Hör av sig mindre osv. 

Detta söker mig och jag tycker det är väldigt jobbigt. Går det ens att rädda? Är det ens rätt att hon reagerar såhär när jag gick igenom något så jobbigt? Betyder det att vår reaktion inte är så stark kanske? Mår inte alls bra av detta och skulle kunna göra slut bara för att slippa ångesten men älskar ju henne. 

Allt detta är tramsigt för du pratar ju uppenbarligen inte med din tjej?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (?) skrev 2025-01-04 18:18:27 följande:
    Allt detta är tramsigt för du pratar ju uppenbarligen inte med din tjej?
    Vi har pratat om det, hon är likväl fortfarande förändrad. 
  • Anonym (Rob)
    Aniiee skrev 2025-01-04 18:17:35 följande:

Jadu, alla sörjer på sitt eget sätt.

Du valde, för att du kanske behövde det, att avskärma dig istället för att söka stöd, från den du älskar, i ett förhållande som faktiskt inte varit så länge, utan typiskt är i just den perioden då det antingen blir starkare eller krashar (förälskelsefasen håller på att gå över i antingen kärlek eller i ingenting).

Beroende på hur du hanterade henne i det, dvs kommunicerade både dina behov och din kärlek, och även var öppen för hennes behov, även om de behövde vara på bakfoten just för tillfället, så påverkade det naturligtvis även hennes fasändring i ert förhållande. 

Så....

Vill du ha kvar henne, så kommunicera öppet och på lika villkor, och se vad hon svarar och hur hon utvecklas. Pressa henne inte på någonting. 

Eller låt bli. Det enda du har att förlora är, tja, lite tid.

Risken finns förstås att hennes känslor tagit slut pga att hon sett mer av dig ............... än du tror att du visat, och inte gillar det.

Då kan man fråga sig varför hon inte gör slut?
  • Anonym (Leffe)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 18:08:57 följande:
     Nej. Vilket tramsigt svar.
    Som dina då så då är vi på samma nivå. 
  • Aniiee
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 18:21:13 följande:
    Då kan man fråga sig varför hon inte gör slut?
    Varför skulle hon göra slut pga saker jag spekulerar om? För det är ju bara spekulationer. Och det är dessutom en process, som hon kanske inte är klar med. 

Öppna käften och snacka med bruttan istället.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Leffe) skrev 2025-01-04 18:37:19 följande:
    Som dina då så då är vi på samma nivå. 
    Insåg jag valde nick någon annan brukar ha. Det är inte jag. Så du kan lämna min tråd om du inte kan visa hänsyn till mitt känsliga ämne. 
  • Anonym (Rob)
    Aniiee skrev 2025-01-04 18:38:28 följande:
    Varför skulle hon göra slut pga saker jag spekulerar om? För det är ju bara spekulationer. Och det är dessutom en process, som hon kanske inte är klar med. 

Öppna käften och snacka med bruttan istället.
    Har ju försökt, men hon har svårt för konflikter och känslor. 
Svar på tråden Allt känns annorlunda