• Anonym (Rob)

Allt känns annorlunda

Varit ihop med min tjej i snart 1 år.
    För någon månad sen dog en nära släkting till mig och jag fick en riktig chock då det kom plötsligt. Där och då vet jag att jag blev väldigt reserverad mot min flickvän, hörde av mig mer sällan och kort, ville till och med göra slut. Jag ville bara fly och vara ifred. Nu efter begravning och lite tid gått så känner jag mig som vanligt igen. Men nu är det min flickvän som är annorlunda. Uttryckt att hon märkte jag förändrades och hade på känn att jag ville lämna relationen. Hon var normal då, men är nu efter reserverad och konstig och nu tycker jag det känns som att hon vill göra slut. Hör av sig mindre osv. 

Detta söker mig och jag tycker det är väldigt jobbigt. Går det ens att rädda? Är det ens rätt att hon reagerar såhär när jag gick igenom något så jobbigt? Betyder det att vår reaktion inte är så stark kanske? Mår inte alls bra av detta och skulle kunna göra slut bara för att slippa ångesten men älskar ju henne. 

• Svar på tråden Allt känns annorlunda
  • Anonym (Leo)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 18:04:45 följande:

Där och då vet jag att jag blev väldigt reserverad mot min flickvän, hörde av mig mer sällan och kort, ville till och med göra slut. Jag ville bara fly och vara ifred. 

Du valde själv att exkludera din flickvän från ditt liv när detta hände och kan så inte klaga att hon inte bara står klar och väntar på att du skall vilja inkludera henne igen. Sånt är livet, missar man tåget kör det vidare utan en.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Leo) skrev 2025-01-04 18:53:14 följande:
    Du valde själv att exkludera din flickvän från ditt liv när detta hände och kan så inte klaga att hon inte bara står klar och väntar på att du skall vilja inkludera henne igen. Sånt är livet, missar man tåget kör det vidare utan en.
    Absolut, jag köper det. Men jag förstår inte varför hon iså fall inte väljer att göra slut. 
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 19:02:42 följande:
    Absolut, jag köper det. Men jag förstår inte varför hon iså fall inte väljer att göra slut. 
    Det gör hon nog snart.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Leo) skrev 2025-01-04 18:53:14 följande:
    Sen valde jag inte att exkludera. Vi sågs lika mycket som vanligt men ja, jag blev sluten. Jag anser att i en kärleksrelation måste man ha överseende och förståelse för när ens partner är i djup sorg eller kris. Det var liksom inte under månader utan några veckor. Sen pratade vi om det efteråt. Men visst förstår jag om hon såg en sida hon inte tyckte om. Men då stämde ju inte allt hon sa om sina känslor innan det och hur starkt hon kände. Det rubbas inte så lätt. Tycker mest det är hemskt att känna jag går och väntar. 
  • Anonym (mm)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 19:14:36 följande:
    Sen valde jag inte att exkludera. Vi sågs lika mycket som vanligt men ja, jag blev sluten. Jag anser att i en kärleksrelation måste man ha överseende och förståelse för när ens partner är i djup sorg eller kris. Det var liksom inte under månader utan några veckor. Sen pratade vi om det efteråt. Men visst förstår jag om hon såg en sida hon inte tyckte om. Men då stämde ju inte allt hon sa om sina känslor innan det och hur starkt hon kände. Det rubbas inte så lätt. Tycker mest det är hemskt att känna jag går och väntar. 
    Om du inte vågar prata med henne när det inte känns bra i er relation, så ska du göra slut. Det kommer aldrig bli bra om man inte vågar kommunicera.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (mm) skrev 2025-01-04 19:16:37 följande:
    Om du inte vågar prata med henne när det inte känns bra i er relation, så ska du göra slut. Det kommer aldrig bli bra om man inte vågar kommunicera.
    Det är som sagt inte jag som har problem med att prata. 
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 19:23:53 följande:
    Fast du ville ju bara "fly och vara ifred". Det är inte att kunna prata. Ärligt talat, att ha en partner som försvinner när livet blir jobbigt är det sista man vill ha.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Snart) skrev 2025-01-04 19:29:56 följande:
    Fast du ville ju bara "fly och vara ifred". Det är inte att kunna prata. Ärligt talat, att ha en partner som försvinner när livet blir jobbigt är det sista man vill ha.
    Det var inte bara att livet blev jobbigt. Någon nära mig dog hastigt. Och som sagt var det inte under lång tid utan några veckor. 
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 19:32:00 följande:
    Det var inte bara att livet blev jobbigt. Någon nära mig dog hastigt. Och som sagt var det inte under lång tid utan några veckor. 
    Det är tyvärr sådant som händer i livet. Sjukdom och dödsfall. Och jo, att uppföra sig så i några veckor är lång tid faktiskt. Självklart kommer hennes känslor inför dig att förändras totalt.
  • Anonym (XYZ)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-04 19:23:53 följande:
    Så du kommunicerade hur du mådde? Jag läste nog din trådstart fel.
Svar på tråden Allt känns annorlunda