• Anonym (Djurvän)

Hur kan ni jägare leva med er själva efter att ha dödat ett djur?

Jag skulle aldrig kunna döda något levande och undrar hur ni jägare kan leva med er själva när ni dödat ett djur? 

• Svar på tråden Hur kan ni jägare leva med er själva efter att ha dödat ett djur?
  • Teresse7
    Anonym (O) skrev 2025-01-06 20:59:58 följande:
    Men har jag någonstans sagt det? Sluta tillskriva mig sådant jag inte har sagt. Vargen är högst i näringskedjan det är det enda jag har sagt. Inte nånstans att människor är under. 
    Nej men bra då fattar du ju att vi står över vargen och det finns inget att diskutera ens. Är våran uppgift att rensa bort vargen om den över för mkt i tillväxt. Bra då är vi överens då. 
  • Anonym (O)
    Teresse7 skrev 2025-01-06 21:09:54 följande:
    Nej men bra då fattar du ju att vi står över vargen och det finns inget att diskutera ens. Är våran uppgift att rensa bort vargen om den över för mkt i tillväxt. Bra då är vi överens då. 
    Nej vi står inte över. Och vargen står inte över oss.  Och det är inte vår uppgift att rensa bort vargen. 
  • Teresse7
    Anonym (O) skrev 2025-01-06 21:18:59 följande:
    Nej vi står inte över. Och vargen står inte över oss.  Och det är inte vår uppgift att rensa bort vargen. 
    Nej vår uppgift är att trolla bort problemet 
  • Xenia
    Anonym (Elsa) skrev 2025-01-06 14:07:39 följande:
    Så vi ska ha fostra flockvaktare för att skydda vargens överlevnad men den kan dödas av en flockvaktare ? Eller så dödas (högst troligt flockvaktaren och flocken med djur) vi ska fostra kamphundar mot varg istället för att en jägare skjuter vargen? Blir ju lindrigare blodbad och lidande med din metod mot djuren. Hemskaste jag läst. 

Och dom bidragen kan ju bönderna se sig i stjärnorna efter det begriper ju alla utan foliehatt. 
    Tanken är ett vargen blir avskräckt av boskapsvaktaren. Blir vargen dödad så är det just en som är ute efter boskapen, inte flera hundra random vargar.
  • Anonym (Elsa)
    Xenia skrev 2025-01-06 22:11:16 följande:
    Tanken är ett vargen blir avskräckt av boskapsvaktaren. Blir vargen dödad så är det just en som är ute efter boskapen, inte flera hundra random vargar.
    Det fungerar ju inte i vårat land tyvärr. Finns gott om anledningar till varför på nätet. Låter inte som ett möjligt alternativ alls. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-06 20:59:58 följande:
    Men har jag någonstans sagt det? Sluta tillskriva mig sådant jag inte har sagt. Vargen är högst i näringskedjan det är det enda jag har sagt. Inte nånstans att människor är under. 
    Människan är högst I näringskedjan. Ditt påstående är fel. 
  • Anonym (O)
    Teresse7 skrev 2025-01-06 20:32:30 följande:
    Människor kallas ibland apex predatorer, vilket innebär att de upptar toppositionen i näringskedjan och inte har några naturliga predatorer. Medan människor ofta uppvisar egenskaper hos apex-rovdjur, klassificerar vissa forskare dem inte som sådana.11 okt. 2023

Det är inte läge att försöka hävda att vi står under vargen. Lägg bara ner det. Det är bara löjligt. 
    Anonym (O) skrev 2025-01-06 20:04:39 följande:
    Alla rovdjur är överst. Det kan väl kanske vara därför som du och resten här inne är emot varg? För om de var lägre behövde man väl inte skjuta bort dom?
    Det är ju just det faktum att vi människor kan skjuta som gör att vi står över vargen. 

Vi är inte djur så vi behöver inte snöa in på saken.
    Om vi inte är djur, varför oroar du dig? Och om du möter en varg (utan vapen) i skogen, tror du då att du står högst i näringskedjan.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (O) skrev 2025-01-06 22:49:43 följande:
    Om vi inte är djur, varför oroar du dig? Och om du möter en varg (utan vapen) i skogen, tror du då att du står högst i näringskedjan.
     är överst i näringskedjan?
    Människor kallas ibland apex predatorer , vilket betyder att de upptar toppositionen i näringskedjan och inte har några naturliga rovdjur

Varför skulle jag inte ha vapen med mig? Vargen får gärna ha det också om den har nått i sitt vapenskåp. 
  • Teresse7
    Anonym (O) skrev 2025-01-06 22:49:43 följande:
    Men vänta lite nu...  Vargar kom ju inte inärheten av människor eller hur var det nu? Hänger inte riktigt med här. 
Svar på tråden Hur kan ni jägare leva med er själva efter att ha dödat ett djur?