• VandrandeRiddaren

Promenera på vintern

Rätt så grundläggande fråga men jag skulle verkligen vilja promenera varje dag och gå minst 10 000 steg varje dag. Enda problemet är att nu är det vinter. Det är svinkallt ute så att jag fryser väldigt mycket. Jag har inga bra kläder för detta. För det andra, även om jag skulle ha det är det väldigt halt ute. Blir avis på länder utan snö och ishalka. 

Hur gör jag för att promenera trots vintern? Förra vintern var jag mest inomhus men jag har tröttnat på det nu.

• Svar på tråden Promenera på vintern
  • Anonym (J)

Så som sagt jag försöker med gå 10k varje dag men orkar inte det än riktigt, inte varje dag. Men tar lite i taget! 

Bra ts! skit i att lyssna på de som ifrågasätter dig. 

Köp ett löpband. Så gjorde jag. Hatar med kylan och snön. Samma med regn.

• Anonym (d)
    4vincent4 skrev 2025-01-05 07:24:07 följande:

Det är bara att promenera ändå, ha på dig de varmaste kläderna du har, ta med dig en termos. Jag rekommenderar starkt att promenera längs Brunnsviken, eller bort mot söderbysjön eller vara klassikern dvs längs Årstaviken. Jag blev chockad över hur otroligt lite jag gått på sistone, men nu när jag jobbar så promenerar jag till och från jobbet, det ger en otroligt mycket. så summan av kardemumman, försök att promenera trots terrängen/ omständigheterna :)

Haha, bjuder du mig på resan dit så ska jag med nöje prova dina promenadstråk!

Själv brukar jag gå på något av de underbara naturreservat vi har här, eller en sväng ner till Visby hamn om det inte blåser för mycket. Glad

Gotland är underbart på vintern också!

Öppna fotot
  • Anonym (E)
    4vincent4 skrev 2025-01-05 07:24:07 följande:

Det är bara att promenera ändå, ha på dig de varmaste kläderna du har, ta med dig en termos. Jag rekommenderar starkt att promenera längs Brunnsviken, eller bort mot söderbysjön eller vara klassikern dvs längs Årstaviken. Jag blev chockad över hur otroligt lite jag gått på sistone, men nu när jag jobbar så promenerar jag till och från jobbet, det ger en otroligt mycket. så summan av kardemumman, försök att promenera trots terrängen/ omständigheterna :)

Har TS ens nämnt var hn bor?  Tungan ute
  • Anonym (d)

Jag har alltid ett mål på Runkeeper, det sporrar mig att ta mig ut.

När det är halt blir det dock skralt med motion, sedan jag halkade och bröt armen förra vintern är jag livrädd för att det ska hända igen.
    Blir mest lunk med broddar nu, men enligt prognosen ska det vita helvetet försvinna nästa vecka igen!

• Anonym (E)

Det går att få ihop många steg inomhus annars men att strosa runt ett köpcentrum som någon sa kan få in en hel del. Passa på att köpa matvaror då det alltid finns en sån i närheten hehe

• Anonym (d)
    Anonym (E) skrev 2025-01-05 11:46:05 följande:
    Vi som inte bor i Stockholm får ta en gruppresa dit!

Efter det får ni andra gruppresa er till Gotland så lovar jag att visa fina promenadstråk.
  • Anonym (Ullis)
    Anonym (E) skrev 2025-01-05 11:46:05 följande:
    Bara att ta pendeln dit ju! Alla har väl ett SL-kort!? Flört
  • Anonym (E)
    Anonym (Ullis) skrev 2025-01-05 11:54:18 följande:
    Hahah ja inget existerar väl utan 08!
  • Anonym (E)
    Anonym (d) skrev 2025-01-05 11:50:15 följande:
    Vi som inte bor i Stockholm får ta en gruppresa dit!

Efter det får ni andra gruppresa er till Gotland så lovar jag att visa fina promenadstråk.
    Tur att jag vet att Gotland är superfint men fina gångstråk finns överallt hehe
  • Anonym (d)
    Anonym (Ullis) skrev 2025-01-05 11:54:18 följande:
    Tror du att det gäller på Gotlandsfärjan också? Flört
Svar på tråden Promenera på vintern