Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Känner mig ledsen

Jag tycker du kan vara tyst ett tag. Kan han så kan du. Känn efter hur det känns. Saknar du honom? Blir hans bra eller dåliga sidor mer framträdande? Tänk hur lugnt och skönt du kan ha det om du bara får samla tankarna i lugn och ro. Ibland ger distans nya perspektiv på saker och ting.

• Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 18:42:02 följande:
    Jag saknar honom ja... och denna tystnad har börjat plåga mig nu. Tänkte 1-2 dagar okej men nu börjar det bli jobbigt. Inne på dag 4 nu.
    Förstår det! Såg att du skrev vad han hade sagt och det lät antingen väldigt trist eller manipulativt. Tycker du ska fokusera på dig själv och vad du behöver för att må bra. Försök planera något att göra i helgen, så du inte bara sitter hemma och tänker på honom. Kanske träffa en kompis eller gå till gymmet och träna.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:03:54 följande:
    Senaste meddelandet från honom lät så här "Jag vill inte prata. Mina känslor är viktiga"
    Jag skulle tolka det som att han antingen inte vill prata och får ta initiativ när han är redo för det (om du fortfarande är intresserad av att lyssna då) eller som att han skriver så för att få ett övertag och att han vill att du ska springa efter honom.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:41:40 följande:
    Ska kontakta honom. Struntar i om folk här tycker jag inte ska det men jag måste för jag vill ha ett klart svar. Punkt
    Ja, gör det som du mår bäst av!
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:59:11 följande:
    Varför sade han att han älskar mig för 2 v sedan. Det kändes som att det kom i lagom tid och naturligt...
    Det är väldigt lätt att säga de tre små orden jag älskar dig, därför är det viktigt att titta på hur han behandlar dig istället.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 16:32:14 följande:

Förtjänade jag detta för att jag inte gav sex? Det gör ont.

Absolut inte! Men du förtjänade att bli fri från den där manipulativa och hotfulla elakingen. Jag förstår att det gör ont.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 16:59:44 följande:
    Och att han säger att ses vi så ska han ha sex med mig och att jag kan gråta men han kommer ha det. Det gör ont.
    Därför ska du aldrig träffa honom igen. Vad ska du med honom till? Låt det göra ont ett tag och tänk att nu höjer du din standard och accepterar inte att mannen kommer med hot för att få sin vilja fram.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 20:40:25 följande:

Och så ifrågasätter jag mig själv igen :( att jag kanske borde haft sex med honom för att behålla honom. Han kanske ville ha make up sex ? Även om vi inte haft tidigare och testade mig

Det låter inte som något ömsesidigt sex, om det ens kan kallas för det.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-12 03:20:27 följande:

Och där hörde han av sig... att vi kan prata men vi ska även ha sex. Han säger att jag bara behöver lyssna på honom.
    Hur kunde en så fin kille utvecklas till detta? :(

Svaret på den sista meningen är för att han inte var en så fin kille. Gör dig själv en tjänst och blocka honom nu TS!
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-12 15:01:15 följande:
    Hade det inte räckt med att säga att han endast vill prata.
    Jo, det hade det absolut. Men det var ändå tur att han var ärlig med sina intentioner så du kan skippa snacket.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-13 07:17:34 följande:
    Tänkte inte på det förrän nu... du kan ha en poäng där och jag har skrivkt till honom att jag inte vill se honom mer pga hans beteende.
    Jättebra ju! Nu är det ?bara? att se till att hålla det. Fokusera på dig själv och gör sånt som får dig att må bra.
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-22 00:50:04 följande:
    Tack. Bara det nu när chocken har lagt sig så ser man ett och annat. Allt börjar falla på plats och han var riktigt manipulativ.
    Vad bra att du har insett det och nu är det lättare att känna igen sådana personer i framtiden!
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-22 01:06:00 följande:
    Ja men tråkigt att det hände IGEN, det som gör så ont. Inte haft sådana här känslor på flera år och så blir jag sårad igen... men jo jag har insett att något inte stämde.
    Jättetråkigt! Och jag förstår att det gör ont att bli sårad, men förhoppningsvis kommer du lite närmare det du egentligen söker och lär dig att känna igen manipulativa personer. Det var tufft av dig att skriva till honom och avsluta det!
  • Eurydike
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-29 00:28:27 följande:
    Trodde jag var på bättringsvägen men nu mår jag ännu sämre :( för nu ifrågasätter jag mig själv igen... jag försökte rädda allt genom att prata att ses och prata men hans ultimatum var sex för att ses... det gör så ont.
    Det finns ingenting att tveka på. Din kompis kan inte ha uppfattat situationen rätt och ditt ex är en riktig clown. En elak clown. Och om man inte gillar (elaka) clowner så måste man sluta gå på cirkus, vilket du har gjort. Du är på helt rätt väg och försök att glömma den där pajasen nu!
Svar på tråden Känner mig ledsen