Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123

Känner mig ledsen

Skulle avråda dig att skriva en massa skällsord och anklagelser.

Ett " Jag har fått nog av att bli illa behandlad så nu är det slut mellan oss. Lämna mig ifred hädanefter" låter bättre. Och sedan blockar du.

• Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 13:28:48 följande:
    Varför avråda anklagelser? Förstår varför annars men i detta fall förtjänar han inte det om han behandlat mig illa?
    Därför att du då sjunker till hans nivå. Gör det med stil och värdighet i stället. Det svider ännu mer och du kan hålla huvudet högt.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 16:58:37 följande:
    Då skriver jag i så fall att jag vill ha ett klart svar från honom och fråga om det är slut? För är det slut skriver man det och inte att man inte vill prata.
    Men om du frågar så låter det som att det är upp till honom.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 06:23:05 följande:
    Strunt i det du. Tänker inte lyssna på dina råd i alla fall. Folk här inne verkar inte vilja att det går bra för folk eller lyssna på deras känslor. Verkar som att du hoppas att han inte svarar ?
    Ni får tycka han är en idiot men det är även viktigt vad jag känner.
    Tycker nog att de flesta av oss här VILL att det går bra för dig. Att inte vilja att du låter någon behandla dig illa är att vilja dig väl. Det är då det kommer att gå bra för dig. Hoppas att du tar det till dig.
  • Lynx123
    Anonym (Hmm) skrev 2025-01-07 16:42:14 följande:

O varför är killen den som är dum enligt alla (verkar det som i den här tråden) ?

Kanske han inte känner för att prata då ts kanske inte har förstått eller tagit till sig om vad de nu bråkade om eller bett om förlåt på riktigt. 

Varför måste han vara en skitstövel bara för att han inte vill prata på några dagar? 

Vi vet inte vad som hänt ? Ts kanske har varit otrogen, men man får väl anta enligt familjelivs retorik att det fortfarande är ts kille som är problemet för alla tjejer / kvinnor är små änglar som aldrig skiter. 

Nej vi vet inte vad som hänt annat än vad ts berättat, inklusive att han sagt sårande saker till henne. Vi svarar alltså på det hon skriver och ingen annan. Och enligt det har han betett sig som ett as. Det är inget som betyder att kvinnor är änglar...intressant att du läser in det så.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:58:22 följande:
    Något i stil med att om någon dag kanske han har en ny tjej.
    Hmm. Om jag var en nära vän till dig, någon som du verkligen brydde dig om, och berättade för dig att min kille sagt så...vad skulle du råda mig, tror du?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 23:43:38 följande:

Kan även tilläggas att detta började efter han kom hem från sin resa.

Hur länge sedan var det?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 07:34:57 följande:
    Nyårsafton. Så 1 vecka
    Okej, jag förstår. Jag tror att jag börjar få en bild av vad som har hänt men kan så klart inte veta säkert. Har du kontaktat honom nu?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 08:26:34 följande:
    Hur menar du få en bild av vad som hänt ? Kan du förklara ?
    Ska kontakta eftee jobbet.
    Som sagt, jag kan ju bara utgå från vad du har berättat och känner honom inte. Mitt intryck är att han har varit med någon annan eller är intresserad av någon annan. Nu skjuter han dig ifrån sig för att slippa stå till svars och ta ansvar för det han gjort. Har tyvärr sett det här alltför många gånger. Han är feg, helt enkelt, och tror att det räckte med att låtsas vara sårad när det i själva verket var resultatet han hoppats på. Om ni pratar skulle jag inte bli förvånad om han skyllde på dig...att det var ditt beteende som fick honom att inte vilja vara tillsammans längre, när det i själva verket är hans gärningar som varit förkastliga. Förstår du vad jag menar?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 09:03:24 följande:
    Hur menar du att han låtsas vara sårad?
    Ja hans gärningar har varit förkastliga...
    Att han spelar. Att han försöker verka som att det är DIN reaktion som gjort honom upprörd och att det är DITT fel att det blev så här. Han vill inte ta ansvar för sitt eget agerande. Han vågar inte göra slut som.en vuxen människa.
Svar på tråden Känner mig ledsen