• Lynx123

Känner mig ledsen

Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 13:27:46 följande:
    Kan någon förklara hur han blivit en helt annan människa? Och varför han vill straffa mig för något jag inte gjort eller jo för jag reagerade på hans vidriga kommentarer.
    Men nu får du ju se vem han verkligen är. Bra att ni inte haft sex. Vilket jäkla äckel. Skönt att du slipper honom...tacka dina lyckliga stjärnor att detta inte hände senare.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 13:39:51 följande:
    Varför vill han då ses?
    Han vill se hur långt han kan manipulera dig. Såååå creeeepy!!!
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:23:03 följande:

Jag är i chocktillstånd. Är det en narcissist jag haft och göra med? 

Det kan bara en utbildad psykolog avgöra. Så klart att det är läskigt att plötsligt se en person byta ansikte sådär. Men det är inte längre ditt problem och som andra också sagt, var glad att det kom fram så tidigt i relationen.

Ps. Tycker också att du borde polisanmäla honom för olaga hot.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:47:36 följande:
    Fast en normal funtad säger väl inte att den vill straffa mig med sex ? Och massa annat han skrev. Och varför säger han att jag är toxic när det är han som är ?
    Han är onekligen dum i huvudet. Det går aldrig att förstå as. Släpp honom nu...han är inte värd din tid och energi.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 16:08:41 följande:

Han provocerar även med kommentarer som "Du är en smart och bra tjej och jag är en dålig människa"

Exakt så är det - där har vi alla fall något som vi kan hålla med om. Och ingen vill ju ha med dåliga människor att göra....
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 16:43:24 följande:
    För att jag är trött på att människor här inne säger att man inte kan stämpla. Människan är uppenbarligen inte frisk.
    Handlar inte om det utan snarare att du vill ställa en psykiatrisk diagnos på en person utan att vara psykiater. För många upplevs det som triggande, inklusive mig själv. Jag skulle aldrig ge en annan person en diagnos, varken fysisk eller mental, eftersom jag inte har de kvalifikationerna.

Som någon annan skrev, stämpla honom i stället som ett sorgligt arschel eller en knäppskalleidiot. Sådana finns.det många av och det krävs ingen utbildning för att känna igen. Hela han är ju bara hur patetisk som helst men det där med att straffa dig med sex ska du ta på allvar för så uttrycker sig inte en frisk människa. Undvik honom till varje pris. Förstår att du är chockad men du har ändå kommit ganska lindrigt undan. Tänk om du inte hade upptäckt det här förrän om ett år eller om du blivit gravid med honom. Det hade varit rena skräckhistorien.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 20:58:12 följande:
    Jo då det har jag men det är bara så otroligt tufft. En människa som själv är toxic säger åt mig att jag är toxic.
    Men det är ju så de gör. En toxic människa säger ju knappat att andra är fina.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 05:01:57 följande:

Är det normalt att få ångestattacker när jag sovee? Han dyker upp i mina drömmar och jag får en äcklig rädsla känsla

Att få mardrömmar och/eller att vakna ofta och känna sig orolig är en helt normal reaktion när man mår dåligt. Du har ett stresspåslag just nu, men det kommer att gå över.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 22:39:48 följande:

Har ältat med min kusin och hon säger att han kanske bara har dark humor? Hur kan folk tro det...

Det är inte mörk humor att hota någon. 
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 07:46:55 följande:

Blev kär igen efter 4 år. Var i ett förhållande med en manipulativ man då tidigare. Varför hände det igen ? Det gör ont, så ont.

Klart att det gör ont. Tyvärr är manipulativa människor ofta väldigt bra på att dölja sina sanna själv - särskilt i början. Inte ditt fel alls. Det enda som skulle kunna vara ditt "fel" är om du stannade med personer som inte var.snälla mot dig. Men det här.är INTE ditt fel!!!
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 16:32:14 följande:

Förtjänade jag detta för att jag inte gav sex? Det gör ont.

Okej, nu skämtar du? Eller är lite sarkastisk? För du menar väl inte att du verkligen undrar över det?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 17:05:57 följande:
    Vissa här verkar tycka det är konstigt att vi inte hade det än. Jag ville vänta, mitt val. Han nämnde att han respekterar det men verkar inte så.
    Strunta du i vad andra tycker..du måste ju vara jättelättad att det aldrig blev något.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 17:39:27 följande:
    Ja det hade nog gjort mer ont om vi hade det. Ser att han inte blockat mig på sina sociala medier utan endast appen där vi pratat.
    Då tar du och blockar honom själv så slipper du se fanskapet igen. 
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 20:49:53 följande:
    Han skrev även att har vi sex så kommer vi inte ha några problem efteråt.
    Skärpning, tjejen. Du tror väl inte på det där? Blir så äcklad av sådana där typer...
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-09 22:00:41 följande:
    Först får jag konstiga tankar i och med att vi inte hade det än och tänker med känslor inblandade så kanske vi kan lösa det? Men sen tänker jag nej för en kille med goda intentioner gentemot sin flickvän vill prata ut och nämner inte att vi måste ha sex ?
    Bra att du själv förstår att det är konstiga tankar!

Han har hotat dig och sagt sårande saker. Det gör inte en frisk person. Sex har inget med saken att göra över huvud taget.

Du skulle kunna polisanmäla honom för det han har sagt till dig.

Om du är klok så blockar du honom överallt. Han var ett stort misstag. Aldrig mer!!!

Varje minut du ägnar åt honom är en förlorad minut av ditt värdefulla liv. Och varje minut där han inte har någon som helst närvaro i ditt liv (kontakt, sociala medier, foton etc.) är en minut närmare att hitta tillbaks till livsglädje och allt som är bra här i världen.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 07:18:55 följande:
    Ja men jag undrar vad hans mål var med mig :(
    Okej - om rollerna var omvända och jag berättade allt det här som du varit med om för dig - vad skulle DU tro var hans mål med mig?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 08:39:42 följande:
    Svårt att veta exakt... men jag ser inga god intentioner. 
    Precis - det går så klart inte att veta exakt mwd definitivt inga goda intentioner.

Sex hade inte löst något utan bara gjort det värre för dig.

Nu är målet att gå vidare och inte slösa tid och energi på negativa tankar och skuldbeläggande. Det som har hänt har hänt och det är nu i ditt förflutna.

Passa på denna helg att göra saker du tycker om och som vanligtvis gör dig glad. Se till att han är HELT bortstädad - både fysiskt och på skärmen. Du kommer att se att du kommer må mycket bättre ganska snabbt ju mer du avlägsnar dig från den här vidriga personen.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 09:10:36 följande:
    Tror också sex hade gjort det värre. Bara helt galet att sånna människor lyckas få en att ifrågasätta en själv? Jag är toxic för jag reagerar på hans vidriga beteende enligt honom. Det brukade mitt första ex också säga när han gjorde något mot mig och jag reagerade då var jag toxic. Kan dra den likheten mellan de. Kanske bra som flera här inne sagt att hans mask föll rätt snabbt och inte efter 1 eller flera år.

Den här helgen ska jag bara ta hand om mig själv för jag behöver det. Har knappt haft någon aptit.
    Klart att du inte haft någon aptit - du har befunnit dig i flykt-läge, precis som ett jagat djur. Men nu är du tryggt hemma och kan ta hand om dig själv. Laga något gott att äta, bingekolla en bra serie, spela spel, virka en mössa, ta en löprunda. Men INGA sociala medier. Phone off - annat än för vänner.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 10:50:09 följande:
    Det gör ont om så är fallet för han visste från start att jag inte är ute efter det. Ha ett förhållande i månader för att endast få sex ? Han nämnde även hur han hade lämnat mig för länge sedan om han bara ville ha sex, alltså första månaden typ. Vi har ändå träffats varannan dag typ, ibland 3 gånger i veckan.
    Vedervärdiga personer kan hålla på hur länge som helst för att få det de vill ha, och de blir ursinniga när de inte lyckas. De kan ta till nästan vad som helst.

Försök följa mina ovanstående råd...jag lovar att det kommer att hjälpa.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-10 11:15:36 följande:
    Kan tilläggas att när vi väl ses är han rätt feg, han hade inte vågat säga allt han sagt över telefonen, kanske därför han valde att försvinna på detta sätt. Läskigt hur han verkade så lugn av sig men så fort vi hörs över en skärm blir han ett monster. Det är även det som gjort mig förvirrad då jag tänkt att han är så fin när vi väl ses.
    Vännen, jag tror att jag vill sluta skriva nu. Det känns som att du inte tar till dig något av det jag skrivit hitills.

Önskar dig allt gott.
Svar på tråden Känner mig ledsen