Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

Jag ska testa om jag kan äta normalt i en vecka

Försök följ tallriksmodellen. Lägg till mer frukt och grönt. Mer fibrer. Du kommer nog att märka en skillnad efter ett par månader. Kanske enklare att lägga till än att dra bort i första skedet? Efterhand så kanske du kan byta ut den processade maten?

Lycka till!

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (plans) skrev 2025-01-05 18:39:21 följande:
    Tack Hjärta Jag hoppas på att lyckas en vecka. Några månader tror jag inte ett dugg på.
    Ta en dag i taget. Om du halkar dit med dåliga kostvanor så försök ta dig tillbaka och tappa inte bort fokuset!
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Tips) skrev 2025-01-06 18:27:09 följande:

Gör storkok en dag med en eller flera måltider så att du har färdiga matlådor att bara ta fram och värma. Om receptet är gjort för fyra portioner så ska det också bli fyra matlådor av det, ev att du gör tre för att du är van vid stora portioner och då kan det vara dumt att minska för snabbt för fort. 

Sen gör du bara lite sallad till maten medan du värmer den, eller gör en morots/kålsallad som du blev tipsad om ovan som det också bara är att ta fram och äta av. 

Försök förbereda så mycket som möjligt innan så att du inte behöver handla ofta och riskera att lockas köpa ?fel? mat. 

Ägg är ingen dålig frukost men ett helt paket bacon är rätt mycket energi. Börja med att halvera baconet. 

Lycka till!

Eller kanske skippa baconet helt, käka havregrynsgröt och ägg, tomater till.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (plans) skrev 2025-01-06 18:40:10 följande:
    Idag har jag ätit äggröra och bacon, och två bitar ischoklad, till lunch, och jag har precis ätit prinskorv, potatis och stuvad spenat till middag.

Imorgon skulle jag behöva äta ur frysen men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med något eller om jag får ihop riktiga måltider på det. Jag har väldigt ont om pengar just nu, 500 kr till den 17e
    Du behöver åtminstone käka något bättre till lunch.
Svar på tråden Jag ska testa om jag kan äta normalt i en vecka