New Dawn skrev 2025-04-22 15:34:56 följande:
Du skrev att hon tyckte det var okej med penetration (men inte för mycket, för djupt och för länge)
Sedan gav du exempel på att du skulle ge massage i 20 min även om det var tråkigt, och i nästan mening tig du upp att det var ett känsligt ämne att gå mannen till mötes..
Först och främst... Du skriver att hon tycker det är "okej". Det är väldigt torftigt bara det. Här återkommer vi till samma problem. Om sex bara känns okej, riskerar kroppen snart att stänga ner. Lusten undermineras.
Dessutom, det låter som att det kan bli obehagligt, eller smärtsamt om det blir för mycket, för djupt, eller för länge. Har du tänkt på vad det innebär...? När ni har peneterade sex kan det väldigt lätt bli lite för mycket, för länge, eller för djupt, och det betyder att hon varje samlag riskerar obehag. Antagligen hinner hon ofta känns lite obehag innan hon säger till. Jag tycker det låter som att ni verkligen borde undvika samlag, så länge det är så här.
Hormonsalvor kan förbättra själva slemhinnan, men hur mycket det påverkar hennes strålskador kan bara hon veta.
Du skriver att hon inte provat det "fullt ut". Har du frågat varför? Har du funderat på varför? Som det låter på dig tror jag inte alls hon känner för att ha peneterade sex. Om hon börjar använda salvan känner hon kanske ett högre tryck att ha det.
För mig är det obegripligt varför ni nödvändigtvis måste ha samlag?
Jag litar på att hon bara gör det hon gillar. Hon är bra på att säga ifrån om det är något hon inte gillar.
Varför hon inte följer vårdens rekommendationer? Ja, säg det. Lättja, kanske. En känsla av att det inte är så viktigt?
Penetration är jätteviktigt för mig, och för de flesta män.
Du låter väldigt bestämd, närmast dömande, som om det är du som
vet. Så tycker inte jag att det är. Det är olika.