Ohållbar livssituation
Min man har cancer sedan två år. Vi hoppas att han ska bli frisk såklart men cancern är spridd så det ser ju inte så bra ut. Vi har två barn på 2,5 och 6 år. Jag har såklart det mesta ansvaret för dem pga mannens sjukdom. Jobbar också heltid. Vi har i princip ingen avlastning pga att våra föräldrar själva är gamla, sjuka eller avlidna. Min pappa hämtar barnen på förskolan och fritids någon gång ibland men utöver det så har vi ingen avlastning. Det har gått hyfsat bra när jag var föräldraledig och när yngsta var mindre då han var relativt lugn. Nu har han kommit i trotsåldern så allt man ska göra blir en kamp och han river och klättrar på allt.
Har också nytt jobb så känns svårt att be om att få gå ner i tid även om vi skulle klara det ekonomiskt. Jag känner ständigt stress över att hinna hämta barnen i hyfsad tid, sen när vi är lediga är det också otroligt kämpigt och ständiga konflikter med barnen. Orken håller på att ta slut. Lillen sover också väldigt dåligt och vaknar på nätterna. Så ska jag också hantera all sorg som makens sjukdom innebär. Han får mycket biverkningar av behandlingen som gör att han mår väldigt dåligt. Ville mest skriva av mig. Tips för att få vardagen att fungera är välkomna. Vi har kontakt med kurator men det