• Anonym (Arg)

Han vägrar betala för sent avbokade tiden

"Debiteras fullt".

Jag fick veta mindre än ett dygn innan tiden att den ens fanns, han är hopplös på att informera mig om sånt. Han sa att han tänkte ta barnet dit, men att det inte går längre och bad mig ta den, jag kunde inte heller (det var dock min vecka). Nu kräver han att jag betalar för missade tiden. Barnet står skriven hos honom, kommer jag åka dit på det också om han inte betalar?

• Svar på tråden Han vägrar betala för sent avbokade tiden
  • Anonym (I)

Vem är den vuxne ansvarige för tiden? Den blir debiterad.

• Anonym (Arg)
    Anonym (I) skrev 2025-01-06 11:06:56 följande:

Vem är den vuxne ansvarige för tiden? Den blir debiterad.

Jag fixade med remissen etc, men kallelsen kom dit och barnet står skriven där. Står bara barnets namn på.
  • Anonym (Jane)

Om han bokat tiden kommer fakturan till honom. Så den behöver du inte betala.

• Anonym (Olivia)
    Anonym (Arg) skrev 2025-01-06 11:01:32 följande:
    Han vägrar betala för sent avbokade tiden

"Debiteras fullt".

Jag fick veta mindre än ett dygn innan tiden att den ens fanns, han är hopplös på att informera mig om sånt. Han sa att han tänkte ta barnet dit, men att det inte går längre och bad mig ta den, jag kunde inte heller (det var dock min vecka). Nu kräver han att jag betalar för missade tiden. Barnet står skriven hos honom, kommer jag åka dit på det också om han inte betalar?

Om han bokade tiden så blir det ju han som blir debiterad. 

Men också, hur mycket pengar pratar vi om här? Jag kan förstå som en principsak att du inte ska betala nåt sånt här, då du inte ens visste det, men det känns som en skitsak att bråka om. Det känns ju som att ingen av er jobbar för barnets bästa om ni bråkar om minsta grej. Du kan ju inte påverka vad han gör, eller hur han reagerar, men du kan styra dina egna handlingar.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Arg) skrev 2025-01-06 11:14:14 följande:
    Jag fixade med remissen etc, men kallelsen kom dit och barnet står skriven där. Står bara barnets namn på.
    Med andra ord hade han gott om tid att veta när de skulle dit. Det där är hans räkning, om han fick förhinder så är det oturligt, men fortfarande hans ansvar.
  • Anonym (I)

För mig hade det varit ett större problem att han sket i en vårdtid för sitt barn? 

Barn har rätt till den vård man behöver. Det är förälders ansvar. Om han gör sånt så ska han kanske inte ha ansvar över viktiga saker och barnet skrivet hos sig. 

Ring mottagningen och fråga vem som är betalningsansvarig. 
    Framöver. Boka läkarbesök när barnet är hos dig. 

• Anonym (Arg)
    Anonym (I) skrev 2025-01-06 14:42:52 följande:

För mig hade det varit ett större problem att han sket i en vårdtid för sitt barn? 

Barn har rätt till den vård man behöver. Det är förälders ansvar. Om han gör sånt så ska han kanske inte ha ansvar över viktiga saker och barnet skrivet hos sig. 

Ring mottagningen och fråga vem som är betalningsansvarig. 
    Framöver. Boka läkarbesök när barnet är hos dig. 

Det var sjukhuset som bestämde tiden och det var på min vecka. Jag vill ha barnen skrivna hos mig, men han vägrar.
    Han sket inte i tiden, han fick förhinder och bad mig ta den.
  • Anonym (I)
    Anonym (Arg) skrev 2025-01-06 15:27:17 följande:
    Det var sjukhuset som bestämde tiden och det var på min vecka. Jag vill ha barnen skrivna hos mig, men han vägrar.
    Han sket inte i tiden, han fick förhinder och bad mig ta den.
    Då ringer man sjukhuset och bokar!
    Då tar man det till Skatteverket som får utreda och bestämma!
    Han sket i tiden för annars hade han meddelat dig tidigare. Man får inte förhinder bara sådär när ens barn har en läkartid och sen dumpar det på andra föräldern i sista sekund. 

Det är oansvarigt och du borde agera. 
  • Jemp

Man kan ställa in på 1177 att få notiser om kallelser. 

• Anonym (Arg)
    Jemp skrev 2025-01-06 15:40:31 följande:

Man kan ställa in på 1177 att få notiser om kallelser. 

Behöver man inte kunna se journalen för det?
Svar på tråden Han vägrar betala för sent avbokade tiden