• Anonym (Osäker)

Är det jag som överdriver eller inte? Vad hade ni gjort?

Vill gärna ha ärliga svar, för känner mig själv osäker och vilsen i allt. 

en specifik händelse som hände. 
    jag, min flickvän och en vän till mig sågs hos mig och festade på nyårsafron  Vi hade det trevligt i början.. men sedan blev det bråk mellan mig och min vän. Min vän knuffade mig Och jag knuffade tillbaka.. 
    precis där och då såg min flickvän enbart när jag knuffade tillbaka. (Måste också nämna att vi alla 3 var ganska berusade) 
    då började jag och min flickvän bråka. Min vän erbjöd sig att min flickvän skulle gå hem till henne.. vilket hon gjorde. 

jag blev ledsen där och då och försökte förklara vad som eg hände, men min flickvän då lyssnade inre och gick hwm till min kompis istället. 

till det som jag inte förstår. 

jag gick dit ändå för att jag ville prata, tillslut kom in i vännens lgh.. men då slänger hon mig i hennes hall / bokstavligt talat faller så hårt så jag har en massa blåmärken på många ställen. Min flickvän står i hallen och bara ser på. 

sen efter såklart går jag därifrån, min flickväb stannar kvar och tröstar HENNE för vännen blev ledsen. Jag var ledsen och helt själv därefter, men förstår inte hur min flickvän kunde 1. Inte säga / göra något där och då 2. Gå ut till mig och fråga hur JAG mådde 

och ja jag försökt prata med henne efteråt men får inget svar. Och så fort jag tar upp det så är det som svar ?ja förlåt; jag gjorde fel..?  men ändå har dom två kontakt fortfarande som vänner.. 
    jag förstår bara inte varför. 

och tar jag upp det igen och frågar får jag vara som svar av min flickvän ?men sluta..? och så går hon bara iväg. Så når inte fram alls. 

har sagt till min flickvän att det känns märkligt att hon är vän och har kontakt med henne , när jag mår dåligt av det eller känns främst märkligt 
    men hennes svar är att ?jag kommer inte ta bort någon som får mig att må bra? 

• Svar på tråden Är det jag som överdriver eller inte? Vad hade ni gjort?
  • Tukt

Ditt inlägg är så pass rörigt att det är svårt att svara på. Nu verkar ni lite yngre.
    Men om dina tankar motsvarar ditt inlägg så måste du försöka strukturera upp det bättre för att se var problemet egentligen låg.

• Spucks

Du och din vän kan tydligen inte hantera alkohol. Sluta dricka.

• Anonym (Osäker)
    Tukt skrev 2025-01-06 14:55:55 följande:

Ditt inlägg är så pass rörigt att det är svårt att svara på. Nu verkar ni lite yngre.
    Men om dina tankar motsvarar ditt inlägg så måste du försöka strukturera upp det bättre för att se var problemet egentligen låg.

Ja lite rörigt är det. 

?problemet? som jag menar är varför min flickvän bara ser på när min vän behandlar mig så samt inte sedan går ut till mig och frågar hur jag mår. 

varför hon ändå har fortsatt kontakt med vännen med tanke på vad som hände. Precis som ingenting 

känns bara som ett slag i ansiktet för mig. 

• Anonym (Osäker)
    Spucks skrev 2025-01-06 14:56:09 följande:

Du och din vän kan tydligen inte hantera alkohol. Sluta dricka.

Men även efteråt nyktra försöker jag prata med min flickvän , men hon bara säger ?sluta? och går iväg. är något som jag också tycker känns jobbigt att hon tycker jag är jobbig bara som vill få svar på varför hon tar min väns parti där och då uppenbarligen 
  • Spucks
    Anonym (Osäker) skrev 2025-01-06 15:01:34 följande:
    Men även efteråt nyktra försöker jag prata med min flickvän , men hon bara säger ?sluta? och går iväg. är något som jag också tycker känns jobbigt att hon tycker jag är jobbig bara som vill få svar på varför hon tar min väns parti där och då uppenbarligen 
    Det kvittar vad ni sa när ni var nyktra. Det handlar ju om ert beteende när ni hade druckit och om ni börjar bråka och blir våldsamma när ni har druckit så ska ni inte dricka alkohol. Eller är ni sådär även som nyktra?
  • Anonym (Volvo)

Tar du fullt ansvar för ditt beteende under hela kvällen med både bråket och sen hos kompisen? 

Du är medskyldig i bråket som ledde till att du hamnade i hallen hos kompisen där det inte heller slutade bra. 

Ja visst du mår inte bra , men förstår du att du INTE är offret?  

• Anonym (Eh)

Du förstår inte varför din tjej reagerar när du attackerar en annan tjej fysiskt...? Och nej, det spelar ingen roll att hon började.

När din flickvän sedan väl hade valt att stötta din tjejkompis så spelar det ingen roll att hon i sin tur spöade dig i hallen, du skulle inte ha gått dit öht innan ni alla var nyktra.

• Tecum
    Anonym (Osäker) skrev 2025-01-06 15:01:34 följande:
    Det beror på att hon skäms för det som hände och att hon inte uppfattade händelsen korrekt. Hon gjorde fel och vill inte höra talas om det mer.

Sen är frågan varför hon reagerade så snabbt och varför kompisen gav sig på dig igen, har du en historik av att vara våldsam när du druckit?
  • Jemp

Varför vill du att din flickvän bryter kontakten med er gemensamma vän för att DU blivit osams med de båda på fyllan?

• Anonym (Osäker)
    Jemp skrev 2025-01-06 16:21:10 följande:

Varför vill du att din flickvän bryter kontakten med er gemensamma vän för att DU blivit osams med de båda på fyllan?

jag hade inte velat vara vän med någon som hade misshandlat min flickvän. osams ja.. men att inte bry sig och ta ?parti? i allt detta, jag tycker väl ändå inte det är okej. Även om man inte tar någons parti så kan man väl åtminstone fråga hur ens partner mår när man själc är ledsen och förtvivlad i allt 
Svar på tråden Är det jag som överdriver eller inte? Vad hade ni gjort?