Inlägg från: Anonym (Livet är kort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livet är kort)

Hur förlåta sig själv

Robert 558 skrev 2025-03-03 13:27:56 följande:
    Jag tror man är väldigt oförsiktig med vad man lägger i värderingen av att älska någon om man samtidigt kan ligga med en annan. En man verkligen ÄLSKAR är man naturligtvis inte otrogen mot, älskar man någon så finns bara den personen.
    Då kan du alltså inte älska mer än ett barn heller, eftersom resten "inte finns"?
    Stackars de barn som kommer efter i så fall.

Jag tycker ditt synsätt på kärlek är för snävt, en produkt av att inte riktigt ha tänkt så mycket själv utan bara rättat in sig i det man blivit lärd från barnsben.

De flesta anser inte att en enda vän ska kunna uppfylla alla behov de har av vänskap. De flesta har heller inte en partner som är perfekt på alla områden.

Sex är ett laddat ämne men för en del av oss är det inte lika laddat, i alla fall inte när man har kommit en bit längre fram i livet. Jag hade t.ex. mycket hellre velat att min partner fick sex av en annan person än inte alls, om jag inte kunde eller ville ge honom det han mår bra av, men vi i övrigt fungerade bra i vardagen och hade gemensamma aktiviteter och mål som vi ville fortsätta driva.
Svar på tråden Hur förlåta sig själv