Inlägg från: Anonym (Hysteri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hysteri)

Varför anses alltid barn för små för allt?

Anonym (Amanda) skrev 2025-01-06 21:30:33 följande:
    Det kan väl ändå inte vara så många som blir arga, anmäler och byter förskola för en sådan sak? 
    Nej, skulle tro att det bara är hysteriska föräldrar som håller på att gå upp i limningen om de inte får gapa och skrika lite på fejan. Sällan gör de som de säger att de ska göra när de är upprörda😅
  • Anonym (Hysteri)
    Anonym (Gud finns) skrev 2025-01-09 21:19:06 följande:

För mig handlar det om att jag har en annan tro och jag vill att mina barn lär vissa saker när de själva har intresse för det eller när de frågar och är nyfikna. Det ska inte vara så att allt i deras liv kretsar kring hbtq hela tiden. 

Vet du indoktrineringen är? Eller betyder? 
    Hur man vill göra hemma är upp till var och en men en plats som skola då ska alla få vara med och komma fram till något som passar majoriteten av barnen eller föräldrarna. 

Så du tror att läsning av olika böcker, ibland en enstaka där ett barn har 2 pappor, är lika med att deras liv börjar kretsa kring hbt(q)?

Kan en bok för barn få handla om ett barn som har skilda föräldrar då? 
    Eller blir barnen framtida äktenskapsbrytare då?
  • Anonym (Hysteri)
    Anonym (Gud finns) skrev 2025-01-12 16:38:58 följande:

Och ja om man förespråkar något så år det fler som kommer vilja det speciellt för barn som är 2-3 år. Varför vill man inte förespråk värdet i en kärnfamilj? Varför är det så fel? Varför måste det förespråkas om en minoritet grupp i samhället??

Det är väl bra att minoritetsgrupper accepteras?

Du är själv troende. Alltså tillhör du en minoritetsgrupp som dessutom är väldigt skickliga på just indoktrinering på riktigt till skillnad från att enbart lära ut acceptans av olika människor. 
    Ska vi förbjuda religion i ett öppet samhälle för att vi ickereligiösa inte ska "få er skit upptryckt i ansiktet"?

Ska andra länders kulturer också förbjudas?

Varför inte bara acceptera att folk är olika? Att lära barn om olikheter och olika sätt att leva bygger broar och minskar rasism, homofobi etc.
    Men du anser inte att det är bra?

Alla som inte lever efter "normen" som Svenssons borde förbjudas att ge uttryck i det offentliga samhället?
Svar på tråden Varför anses alltid barn för små för allt?