Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Varför anses alltid barn för små för allt?

Har inte läst hela tråden, hoppas inte att det är som du tror ts? Mitt barn har kommit till via donation och jag hoppas att små barn får lära sig att familjer kommer till på olika sätt? 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Rita) skrev 2025-01-12 22:29:47 följande:
    Läs dom senaste kommentarerna här. Om man ska tolka svaren så finns det bevisligen personer som tycker att man ska förespråka kärnfamiljen.

Många förskolor tänker nog på detta, att visa på olika familjer och berättar om hur vissa mammor köpt pappafrön och att det därför bara en mamma med barn. Heja dig! :) ett barn mår bättre av en trygg förälder än en mamma som enbart valt en person för att få barn. 
    Ska man låtsas som om det inte finns annat än kärnfamiljen då? Alltså bara på min dotters förskoleavdelning finns tre barn som kommit till via donation. Jag, som är frivilligt ensamstående, och två lesbiska par. Fattar inte hur vissa tänker. Och tack =) Jag är trygg i mitt val och kommer berätta för mitt barn hur hon kommit till. Först genom att säga pappafrön men sen avancera till att prata om spermier och ägg när blivit äldre. 
  • Anonym (Oj)

Jag fattar inte heller hur det kan ses som lögn? Ni som lever i kärnfamilj, berättar ni ingående i detalj för era småbarn hur sexet var då ni tillverkade barnet? Eller vad?

• Anonym (Oj)
    Tow2Mater skrev 2025-01-13 19:42:01 följande:
    Vill du förklara vad ett frö är med den förklaringen till dina barn varsågod. I min värld planeteras frön i jorden, eller sprids med vinden. Vilket man kan visa.
    Har du barn Tow2Mater? I så fall, vilka ord använder du när du förklarar för dem hur de har kommit till?
  • Anonym (Oj)

Jag har åtminstone uttryckligen sagt till personalen hur min familj ser ut. Gissar att de två lesbiska paren också gjort det. Så personalen vet ju om varför mitt barn endast har en förälder och vad det beror på. Så det är ingen lögn att mitt barn kommit till från en okänd mans spermier (frön eller kalla det spermier, tror knappast att barn tar skada av det ordet)
    Men absolut, det kan finnas andra anledningar till varför en familj ser ut på ett visst sätt. Det kan personalen också gå in på. Det är bara positivt om de gör det. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Rita) skrev 2025-01-13 19:56:30 följande:
    Jag tror nog att det skulle bli mycket bättre stämning av att säga att mannen har runkat och njutit och vid klimax så har det kommit sperma i en mugg. Det kan vara betydligt mer problematiskt att berätta för ett riktigt litet barn?. 
    Haha alltså ja det är väl lite skumt att i detalj säga så till en 3-åring 😅 man säger ju inte direkt så gällande kärnfamiljer heller. "Pappa fick stånd och satte på din mamma, först missionären och sen bakifrån. Sen kom han djupt i henne och hennes sköte fylldes av hans sperma. De hade sex flera gånger den månaden du blev till."
Svar på tråden Varför anses alltid barn för små för allt?