Ok att kolla upp någon man ska träffa från nätet?
Givetvis kollar man upp den man skall dejta, förr när man träffade via bekanta/arbetskamrater osv så fick man ju höra den vägen en hel del om det var något som var relevant.
Sen bör man kolla upp deras ex oxå. Råkade ut för en kvinna vars exmake hade installerat programvara för övervakning på hennes dator så döm om min förvåning när han skickade ett mejl till mig där han trashtalkade henne grovt. Det här var dock väldigt länge sen.
Sen kollar man ju även intressen osv för att se om det finns mer än det man fallit för och hur aktiv personen är (jag som inte tittar på TV alls vill ju inte ha en soffpotatis som inte gör annat, nu är jag iofs inte ute på marknaden längre men rent hypotetiskt)
Som vanligt är det en fördel att vara ärlig, har du nån kompis som är bra på att fota så be denne att ta ett kort (med kamera och inte mobil) på dig i helkropp (se till att ha skor med klack på dig bara ;) ) och ha kläder som passar dig/du är bekväm i. Sen brukar man nog som man utgå ifrån att tjejen är rätt rund om det inte finns annat än ansiktsbilder.
Sen är det givetvis inget som man berättar utan det förutsätter man att alla gör idag när det är så enkelt och lättillgängligt, speciellt när det handlar om nån som man inte har nått gemensamt kontaktnät med.
Sen bör man träffas på offentlig plats första gången, ta en fika eller liknande så det finns andra människor i närheten. Sen om man är sådan så man tycker det är ok att dricka alkohol i nån form göra det tidigt för att se hur denne beter sig med alkohol i kroppen, det kan ju vara en överraskning för många då alltför många har dåligt sk ölsinne och ändrar personlighet när de dricker.