Inlägg från: Anonym (Bellevue) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bellevue)

Ensam på sjukhus efter kejsarsnitt?

Tror och tror, har du ingen annan så måste det ju funka. 
    Såklart att du kan be om hjälp, kan dom så kommer dom. Men är dom upptagna annars får du väl till exempel ha bebisen i "baljan" och dra med in i badrummet om du ska duscha eller så.
    Det brukar väl inte behövas så många duschtillfällen under en vistelse efter ett snitt, man är ju inte där så länge om det går komplikationsfritt. 
    Bebisar sover ju rätt  mkt också så toalettbesök brukar inte vara några problem, inte tyckte jag det i alla fall.

• Anonym (Bellevue)
    Anonym (Kvinna..) skrev 2025-01-07 13:18:58 följande:
    Jaha... Jag födde med urakut snitt. Var ensamstående men blev utkastad efter 1 natt. Hade gärna stannat längre eftersom jag var ensam, osäker och första barnet. Fick sitta i väntrummet utan skor i 6 timmar innan en kompis kunde hämta och köra hem oss.

Har därför alltid trott att man inte får stanna längre än så.
    Men oj!
    Jag har också fött med urakut snitt och det var inget snack om att åka hem så fort. Dag tre började de fråga om vi kände oss redo.
  • Anonym (Bellevue)
    Anonym (TS) skrev 2025-01-07 13:01:50 följande:
    Nej det är sant, det var ett tag sen sist och då var jag ju inte själv .. Det borde ju funka att ha bebisen i baljan. Sist behövde vi stanna 4 dagar på grund av sonen hade gått ner ganska mycket i vikt eftersom mjölken inte rann till ordenligt förrän den fjärde dagen. Han fick lite ersättning där men sen kunde jag helamma .. Är väl lite rädd för att det ska bli så igen eller att jag skulle behöva stanna längre av nån annan anledning. 

Förhoppningsvis löser det sig ändå med barnpassning men känner att jag måste vara förberedd på att det kanske inte gör det. 

Det går nog bra!

Svar på tråden Ensam på sjukhus efter kejsarsnitt?