• Anonym (Vännen)

Att va den "mindre snygga" av 2 bästa vänner

Jag och min bästa vän är båda i 35 årsåldern. Vi är ensamstående mammor och har våra barn samma veckor. Jag har en bra vän I henne och jag älskar att umgås med henne (när vi är själva ) för helt ärligt... hon är vrålsnygg medan jag är medel. Detta innebär såklart att hon får ALL uppmärksamhet vart vi än är. Killarna dras som flugor till henne. Hon fyller upp ett helt rum med sin blotta närvaro. Ibörjan va detta inte så jobbigt för mig. Att ständigt stå i skuggan av henne men, ju mer tiden går ju jobbigare blir detta. 

Ja jag är avundsjuk. Nått gräsligt ibland. Jag döljer det nog ganska bra. Försöker att vara glad för hennes skull. Det händer knappt att någon kille ens lägger märke till mig medan hon har fullt upp med att hålla reda på alla. Det märkliga är att hon inte ens fattar. Hon kopplar inte att dom stöter utan tycker "dom vill bara vara trevliga".. 

Detta är ett löjligt problem men jag tycker det är jobbigt. Det tar på mig på lång sikt. Jag börjar ge upp mer och mer, tappar nästan gnistan. Jag försöker hävda mig själv på andra sätt. Jag har bättre jobb än henne tex men oftast blir det bara att killar tycker jag är störande och dryg. 

Ni som är i liknande sist... hur hanterar jag detta? Jag älskar att umgås med henne.

• Svar på tråden Att va den "mindre snygga" av 2 bästa vänner
  • Anonym (Ha ha)

Så säger vissa män här på forumet att kvinnor ska sänka sina krav. De borde verkligen dessa karlar också göra då. 

• Anonym (Jo)

Släpp avundsjukan. Den kommer att göra det ännu svårare för dig. Tänk också på hur bra det är att de få killar som lägger märke till dig gillar dig för den du är, med mindre risk att de kommer att sukta efter din snygga kompis i hemlighet. Eller så får du bryta vänskapen.

• Anonym (L)

Ragga på andra ställen än var hon är. Problem solved.

• gawagawa1988
    Giftskåneman skrev 2025-01-07 19:00:54 följande:

Ja, förstår att killarna tycker du är dryg om du försöker hävda dig på andra vis.

Hur vet du att hon hävdar sig på ett drygt sätt?
  • Anonym (Vännen)
    Anonym (Ha ha) skrev 2025-01-07 18:58:57 följande:

Så säger vissa män här på forumet att kvinnor ska sänka sina krav. De borde verkligen dessa karlar också göra då. 

Ja håller med. Hon är inte på nått sätt dryg eller otrevlig mot de som stöter, hon uppmuntrar inte heller om man ska vara helt ärlig. Vi bor I en liten stad och hon är omtalad som "stans snyggaste tjej". Jag har berättat det för henne men det tycker hon är jobbigt ? Sen vill hon inte prata om det mer. Men vissa som stöter på henne kan se ut som luffare och vara 20 år. Eller gubbar. Hur dom tänker vet jag inte 
  • Anonym (Vännen)
    gawagawa1988 skrev 2025-01-07 19:08:01 följande:
    Hur vet du att hon hävdar sig på ett drygt sätt?
    Jag brukar försöka prata om mitt jobb. Ett bra jobb. Ibland går in i disskutioner för att visa att jag är smart. Det för också ibland men hon brukar inte klara av det. Om hon reser sig från ett bord och flyttar sig till dansgolvet så är alla killar på dansgolvet efter 2 minuter. Har hänt att en kille stött på mig för att närma sig henne. Har varit sjukt uppenbart. Det är rätt knäckande i långa loppet. Jag har ingenting annat än jobber eller saker jag vet att jag kan att prata om att erbjuda. 
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Vännen) skrev 2025-01-07 19:09:32 följande:
    Ja håller med. Hon är inte på nått sätt dryg eller otrevlig mot de som stöter, hon uppmuntrar inte heller om man ska vara helt ärlig. Vi bor I en liten stad och hon är omtalad som "stans snyggaste tjej". Jag har berättat det för henne men det tycker hon är jobbigt ? Sen vill hon inte prata om det mer. Men vissa som stöter på henne kan se ut som luffare och vara 20 år. Eller gubbar. Hur dom tänker vet jag inte 
    Kanske ett lite avigt sätt att ge henne en komplimang? Eller att de ser hur andra män beter sig mot henne och tror de måste göra likadant?
    Om hon är så snygg, varför är hon singel?

Vad händer om du är ute själv, får du någon uppmärksamhet från män då?

Jag hade en liknande vän i unga år, supersnygg medan jag var medel. Men jag såg det som en fördel, hon drog till sig killar och då hon kändes ouppnåelig för en del av dem raggade de på mig istället. Men jag försökte inte hävda mig på något vis utan gled bara med.
  • Tow2Mater

Men vad tycker du hon ska göra? Ska hon säga till varje man som byter några ord med henne att 'min kompis här är intresserad av att vilja dejta nya män, skulle du vara intresserad av henne?"

Umgås med henne där ni inte omges av dejtlystna män. Kanske lekparken eller liknande. Eller hemma.

• Anonym (fs)

Umgås inte med henne när ni går ut,, gör andra grejor med henne när det inte pågår raggning,,,

Svar på tråden Att va den "mindre snygga" av 2 bästa vänner