Att va den "mindre snygga" av 2 bästa vänner
Killar spanar in henne på Ica, på stan, på bussen ja överallt kan killar glo på henne. Hon märker ingenting. Noll. Jag tänkte ibörjan att hon låtsas ju bara att hon inte kopplar för att va schysst mot mig eller för att inte verka dryg. Men helt ärligt... Jag tror inte hon märker att killar spanar. Har pratat lite om allt detta med en annan vän till henne som könt henne längre och hon säger att vår snygga vän vet att hon ser bra ut men att hon faktiskt tycker det är ett jobbigt ämne ibland. Hon blir uttittad och får alltid höra hur snygg hon är och att detta tydligen stressar henne. När hon dricker kan hon slappna av. Jag fattar verkligen inte att det kan vara så jobbigt. Blir nästan sur.
Det är svårt att avgöra om man själv är objektivt snygg eller inte , smaken är ju som baken men jag har tyckt det fruktansvärt jobbigt med killar som glor och raggar när jag var yngre så där förstår jag henne 100%. Även när jag var 30+. Nu är jag snart 37, höggravid och går inte direkt ut så inget problem jag har precis nu , som tur är raggar inte så många på en höggravid kvinna.. Men kunde bli riktigt less på killar som raggade på bussen och tåget och överallt när man bara vill vara ifred.
Har alltid tänkt att det är ett problem som nästan alla eller många tjejer har men jag vet inte , förstår ju att det inte är ett riktigt lika stort problem för alla. Sen kanske det är värre när man bor i en storstad också som jag gör? Man träffar ju på fler folk överhuvudtaget tänker jag. Och om det är nån tröst har att killar raggar på en ofta inte direkt gjort det lättare att hitta något seriöst med en bra kille, jag var också ensamstående mamma länge och är i ett tyvärr ganska dåligt förhållande nu.
De flesta av mina tjejkompisar ser ganska bra ut och har det väl typ likadant , ska jag vara ärlig så träffade jag nästan alla mina närmaste tjejkompisar när vi jobbade tillsammans på strippklubb (inte för att man måste vara snygg för det, det fanns absolut några ruggugglor också även om de kanske inte alltid var så långvariga) när vi var yngre .. Så när jag är med dom så är man liksom van vid att ibland raggar nån mer på kompisen och ibland mig och ibland båda.
Ett tips skulle väl vara att försöka träffa nån när du inte är med henne? Eller som nån annan skrev, ta på dig några kläder eller skaffa en frisyr eller så som sticker ut mer?