• Anonym (JK)

Att va den "mindre snygga" av 2 bästa vänner

Anonym (Vännen) skrev 2025-01-07 20:15:45 följande:
    Det handlar inte om att bräda henne, det kan jag inte. Helt ärligt hon är en naturlig skönhet som ända sedan tonåren bara varit ett bombnedslag. Jag försöker klä upp mig och fixa mig. Men hon har nått som inte jag har. Innan jul va vi ute. Hon tog på sig en vit vanlig t shirt och ett par svarta brallor, kluffsa upp sitt hår i en tofs på 20 sek. Mascara. Sen klart. Ändå drar hon till sig killar. 

Killar spanar in henne på Ica, på stan, på bussen ja överallt kan killar glo på henne. Hon märker ingenting. Noll. Jag tänkte ibörjan att hon låtsas ju bara att hon inte kopplar för att va schysst mot mig eller för att inte verka dryg. Men helt ärligt... Jag tror inte hon märker att killar spanar. Har pratat lite om allt detta med en annan vän till henne som könt henne längre och hon säger att vår snygga vän vet att hon ser bra ut men att hon faktiskt tycker det är ett jobbigt ämne ibland. Hon blir uttittad och får alltid höra hur snygg hon är och att detta tydligen stressar henne. När hon dricker kan hon slappna av. Jag fattar verkligen inte att det kan vara så jobbigt. Blir nästan sur.

Det är svårt att avgöra om man själv är objektivt snygg eller inte , smaken är ju som baken men jag har tyckt det fruktansvärt jobbigt med killar som glor och raggar när jag var yngre så där förstår jag henne 100%. Även när jag var 30+. Nu är jag snart 37, höggravid och går inte direkt ut så inget problem jag har precis nu , som tur är raggar inte så många på en höggravid kvinna.. Men kunde bli riktigt less på killar som raggade på bussen och tåget och överallt när man bara vill vara ifred. 

Har alltid tänkt att det är ett problem som nästan alla eller många tjejer har men jag vet inte , förstår ju att det inte är ett riktigt lika stort problem för alla. Sen kanske det är värre när man bor i en storstad också som jag gör? Man träffar ju på fler folk överhuvudtaget tänker jag. Och om det är nån tröst har att killar raggar på en ofta inte direkt gjort det lättare att hitta något seriöst med en bra kille, jag var också ensamstående mamma länge och är i ett tyvärr ganska dåligt förhållande nu.

De flesta av mina tjejkompisar ser ganska bra ut och har det väl typ likadant , ska jag vara ärlig så träffade jag nästan alla mina närmaste tjejkompisar när vi jobbade tillsammans på strippklubb (inte för att man måste vara snygg för det, det fanns absolut några ruggugglor också även om de kanske inte alltid var så långvariga) när vi var yngre .. Så när jag är med dom så är man liksom van vid att ibland raggar nån mer på kompisen och ibland mig och ibland båda. 

Ett tips skulle väl vara att försöka träffa nån när du inte är med henne? Eller som nån annan skrev, ta på dig några kläder eller skaffa en frisyr eller så som sticker ut mer? 

• Anonym (JK)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-08 15:30:31 följande:
    Bara för att en eller par är felaktiga betyder det inte att alla är det.   Tabellen är inte aktuell heller då flera av de som är med är överviktiga idag. Britney spears tex. Så tror det är ganska gamla värden. Inte desto mindre sann att de attraktiva kvinnliga skådespelarna ligger i snitt runt 18 i bmi.

Jag tycker verkligen inte Britney Spears ser överviktig ut idag , det tror jag inte heller att hon är. Ett tag var hon nog lite större men inte nu. Hon ser faktiskt ganska smal ut. 

Men ja , du får väl ragga på de mest attraktiva kvinnliga skådespelarna med BMI på 18 då om det är vad du gillar. Ingen hindrar dig :) 

• Anonym (JK)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-08 15:30:31 följande:
    Bara för att en eller par är felaktiga betyder det inte att alla är det.   Tabellen är inte aktuell heller då flera av de som är med är överviktiga idag. Britney spears tex. Så tror det är ganska gamla värden. Inte desto mindre sann att de attraktiva kvinnliga skådespelarna ligger i snitt runt 18 i bmi.

Där är två nya bilder på Britney Spears. Tycker du på allvar att hon ser överviktig ut (BMI över 25)? Hon har kanske inte BMI på 18 heller som du föredrar men jag tycker absolut inte hon ser överviktig ut, skulle säga att hon är ganska smal. 
  • Anonym (JK)
    Anonym (What) skrev 2025-01-08 19:07:08 följande:
    Hahah alltså förlåt ts, men jag tror att du överdriver detta totalt och låtit din avundsjuka ta över.

Ingen, alltså INGEN tjej gör så att snubbar i mängder vänder sig som som i tecknade filmer där ögonen bah "BOOOOIIING" och sen ylar de som vargar... Även män har olika smak. Exempelvis så gillar någon av mina kompisar sportiga tjejer, en annan brudar med mycket smink och långa fransar, en tredje latinos mm.

Hon må vara riktigt snygg, men inte sådär som du beskriver. Släpp det och ta plats. Var glad att du har en kul vän.

Nej så är det såklart inte men visst finns det killar som raggar på bussen eller i affärer eller nästan varsomhelst också så det behöver inte vara påhittat. Tyckte själv sånt var väldigt jobbigt när jag var yngre. 

Och ja precis som du säger har killar såklart olika smak så det är säkert killar som kollar på TS också bara att hon kanske inte tänker på det. Tror inte det är så att precis alla tycker hennes kompis är snyggare. 

• Anonym (JK)
    Anonym (Vännen) skrev 2025-01-08 21:10:29 följande:
    Nej det såklart att det händer vid fåtal tillfällen att nån stöter på mig också. Men går inte att mäta med henne. 

Hon har ganska brett ålderspann efter sig också. Är inte många av de yngre som vet vem hon är så dom bli nyfikna och detvär svårt att se på henne att hon är över 30. Mig är det ganska tydligt på att jag är i min ålder. Det är ju också olika. Vi har ytterligare en vän vi umgås med mkt. Hon har också alltid sett bra ut, väldigt bra. Dock är hon inte lika omsvärmad. Har funderat på varför ibland. Tror helt ärligt det handlar om karisma också. 
    Ja det kanske handlar om nått sånt också, utstrålning och så.. Sen tror jag att om du bodde i en större stad skulle säkert fler ragga på dig också eftersom det helt enkelt finns fler killar här.

Hur är det om du typ gör en profil på en dejtingsida? Har inte jättemycket erfarenhet av det men tror tjejer överhuvudtaget har lätt att få killar som är intresserade där.. Sen att hitta något seriöst kanske är svårare (men inte omöjligt, känner flera som har gjort det). 
  • Anonym (JK)
    Anonym (Vännen) skrev 2025-01-09 07:12:26 följande:
    Jag har tinder men använder det ganska lite. Tycker inte om det. Har svårt att få intresse själv där. Jag känner inte att jag måste träffa någon. Hade bara varit kul och få lite mer uppmärksamhet, eller ja boosta mitt självförtroende. Det blir ju tillslut lite drabbat när man står breve någon som får nästan all uppmärksamhet hela tiden. Jag har inte dåligt självförtroende men märker nu att jag börjat hävda mig mer och mer. Tror om jag ska vara ärlig att hon börjat irritera sig lite på det. Jag har tänkt mycket och synat mig själv. Jag har blivit en besserwisser och det är inget jag är stolt över. Min kompis har garanterat märkt detta. Hon har faktiskt sagt ifrån på ett snällt sätt ibland det sista. Suck jag behöver ta tag i mitt välmående. Jag vill absolut inte sluta umgås med henne för det finns ingen jag har så kul med. Hon har inga problem att hitta vänner medan jag som är väldigt reserverad aldrig haft någon vän som varit en så självklar del av mitt liv. 
    Förstår.. Jag har också varit avundsjuk på kompisar , oftast inte just på grund av utseende (fast det finns såklart saker med kompisars utseende jag har varit lite avundsjuk på också) men annat , typ boende, jobb , förhållande .. Inte att jag vill ha deras kille alltså men avundsjuk på att de har eller verkar ha ett bättre förhållande. Eller avundsjuk på de som inte var ensamstående när jag var ensamstående mamma. Man får väl göra en avvägning , är det någon som man bara mår dåligt av att umgås med är det kanske inte värt det.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Vännen) skrev 2025-01-09 07:12:26 följande:
    Jag har tinder men använder det ganska lite. Tycker inte om det. Har svårt att få intresse själv där. Jag känner inte att jag måste träffa någon. Hade bara varit kul och få lite mer uppmärksamhet, eller ja boosta mitt självförtroende. Det blir ju tillslut lite drabbat när man står breve någon som får nästan all uppmärksamhet hela tiden. Jag har inte dåligt självförtroende men märker nu att jag börjat hävda mig mer och mer. Tror om jag ska vara ärlig att hon börjat irritera sig lite på det. Jag har tänkt mycket och synat mig själv. Jag har blivit en besserwisser och det är inget jag är stolt över. Min kompis har garanterat märkt detta. Hon har faktiskt sagt ifrån på ett snällt sätt ibland det sista. Suck jag behöver ta tag i mitt välmående. Jag vill absolut inte sluta umgås med henne för det finns ingen jag har så kul med. Hon har inga problem att hitta vänner medan jag som är väldigt reserverad aldrig haft någon vän som varit en så självklar del av mitt liv. 
    Anonym (JK) skrev 2025-01-09 10:39:47 följande:
    Förstår.. Jag har också varit avundsjuk på kompisar , oftast inte just på grund av utseende (fast det finns såklart saker med kompisars utseende jag har varit lite avundsjuk på också) men annat , typ boende, jobb , förhållande .. Inte att jag vill ha deras kille alltså men avundsjuk på att de har eller verkar ha ett bättre förhållande. Eller avundsjuk på de som inte var ensamstående när jag var ensamstående mamma. Man får väl göra en avvägning , är det någon som man bara mår dåligt av att umgås med är det kanske inte värt det.

Hann inte riktigt skriva klart.. Tänker att det beror på om man mest mår dåligt av att umgås med nån, då är det kanske inte värt det. Men om man tycker om personen och inte vill sluta umgås får man försöka hantera det på något sätt.. Kanske undvika såna situationer , kanske göra mer annat än att gå ut tillsammans? Eller försöka tänka på vad du har som kanske inte hon har , kanske hon är avundsjuk på dig för något? Jag brukar försöka tänka så när jag är avundsjuk på något en kompis har, att jag ändå inte skulle vilja byta. 

Sen beror det ju på hur kompisen är också.. Är det någon som skryter väldigt mycket till exempel är det kanske så att man klarar sig bättre utan personen. Har känt några såna och det känns inte som att det blir hållbart att vara nära vänner. 
Svar på tråden Att va den "mindre snygga" av 2 bästa vänner