Inlägg från: Anonym (Ubt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ubt)

Dottern är lesbisk???

Hur går din tro ihop med din syn på homosexuella? Brukar inte kristna vara emot homosexualitet? 

• Anonym (Ubt)
    Swedman skrev 2025-01-08 13:04:39 följande:

Skulle vara intressant att veta vilka punkter (Hmmm...) anser vara negativt med homosexualitet.

Jag menar, kärlek mellan två människor är väl inte fel?
    Sen, vad de gör i sovrummet angår väl ingen annan?

Så vilka fler punkter finns det?

Jo om man är kristen har man den synen på homosexuella. Svenska kyrkan är öppen för oss homosexuella jo visst...
  • Anonym (Ubt)
    Anonym (Sanna) skrev 2025-01-08 15:00:37 följande:
    Nja, de finns kristna som har något emot homosexuella. Jag själv är dock kristen och har inget emot homosexuella. All kärlek är fin. De kristna som inte accepterar homosexualitet har inte förstått guds kärleksbudskap. 
    Fint att du säger det. Utåt sett säger många att de inte har något emot oss homosexuella även om de har det. Jag besöker aldrig en kyrka någonsin igen. 
  • Anonym (Ubt)
    Anonym (Hmm...) skrev 2025-01-08 22:44:02 följande:
    Tror du på Gud?
    Läser du bibel? Det står i den.
    Har du läst bibeln? Den är väldigt homofientlig och skriven av några gubbar som inte visste bättre. Helt otroligt att folk fortfarande tror på tramset som står i bibeln.
  • Anonym (Ubt)
    Anonym (Il) skrev 2025-01-09 00:02:39 följande:
    Den enda bibelvers jag minns från konfirmationen är något om att tro och hopp och kärlek men att viktigast av dem alla är kärleken!
    😉

Jag vet inte om någon gud finns, tror att något finns men inte på det sätt världsreligionerna lägger fram det på, för det finns för mycket ondska och brutalitet inom de religionerna. Så jag tror i viss mån på andlighet, går gärna i sv kyrkan någon gång om året.
    Tråden handlar inte om man tror på Gud eller inte
  • Anonym (Ubt)
    Anonym (c) skrev 2025-01-09 22:07:28 följande:
    Lesbiska har ökad risk för våld i nära relation. 
    Vad har det med tråden att göra?
  • Anonym (Ubt)
    Anonym (c) skrev 2025-01-10 17:29:43 följande:
    Men herregud. 
    För att jag svarade på ett inlägg där skribenten skrev att lesbiska har mindre risk för misshandel i hemmet.
    Varför gå offtopic?
  • Anonym (Ubt)
    Anonym (..) skrev 2025-01-12 01:29:41 följande:
    Det gick bra, jag pratade med henne när det bara var vi hemma. Vi kollade på en film tillsammans, jag berättade att jag visste och det var okej och sa att hon får gärna ta med flickvännen hem och om vi kan äta middag någon dag.
    Vad svarade dottern? Vilken bra förälder du är, jag önskar att mina föräldrar hade varit så förstående för min läggning. 
  • Anonym (Ubt)
    Anonym (..) skrev 2025-01-12 03:46:12 följande:
    Hon sa bara att hon egentligen ville berätta, men vi har aldrig pratat om något sånt innan och hon visste inte vad jag tyckte om det. Hon berättade också att hon kommer ihåg när hon brukade följa med till kyrkan hur dom pratade om vilken synd det var. Och hon var glad att jag förstod.
    Skönt att det löste sig på ett så bra sätt. 
Svar på tråden Dottern är lesbisk???