• Anonym (T)

Badrum i hyres

Alltså vad är grejen med att folk ej håller efter med städning i badrummet. 

På bilden när man ser annonsen så är det ju alltid från nyrenoverat. Vita fogar och fräscht .

Så man måste gå dit och titta för att se hur det ser ut. När jag tittar på lägenheterna så ser det ofräsch ut. De vita fogarna är grå (vad är det som gör att fogen blir grå? Något ämne i vattnet?) 

Den senaste var renoverad 2014 så var ett tag sedan men ändå. Kan de ej uppdatera bilderna då. 

• Svar på tråden Badrum i hyres
  • Anonym (Sara)

Nu tar jag för givet att någon faktiskt bor där när du går dit på visning och då är det såklart ingen garanti att allt är tipptopp. Däremot så måste ju nuvarande hyresgästen flyttstäda i samband med att denna flyttar ut. 

• Anonym (Sara)

Det är för övrigt kalk. och ja, det finns i vattnet. 

• Anonym (T)
    Anonym (Sara) skrev 2025-01-08 11:54:56 följande:

Nu tar jag för givet att någon faktiskt bor där när du går dit på visning och då är det såklart ingen garanti att allt är tipptopp. Däremot så måste ju nuvarande hyresgästen flyttstäda i samband med att denna flyttar ut. 

Den var ledig för inflytt och tömd så de hade flyttstädat 
  • Anonym (T)
    Anonym (Sara) skrev 2025-01-08 11:55:38 följande:

Det är för övrigt kalk. och ja, det finns i vattnet. 

Kalk är väl vitt? Jag får vita fläckar i min dusch men det städar man väl bort. Hur blir det grått?!
  • Anonym (P)

Fogar är porösa vilket gör att smuts lätt sugs in i materialet och sedan sitter fast där för gott.

Den som gjort fel är optimisten som valde vita fogar. 

• Anonym (P)

Är du förresten säker på att det är vita fogar på bilderna och inte bara att bilden är manipulerad för att det ska se extra ljust och fräscht ut?

• Anonym (T)
    Anonym (P) skrev 2025-01-08 11:59:58 följande:

Fogar är porösa vilket gör att smuts lätt sugs in i materialet och sedan sitter fast där för gott.

Den som gjort fel är optimisten som valde vita fogar. 

Jag har lyckats göra rent fogar en gång så de bytte färg till nästan vitt igen. Men det gör jag aldrig om då det är ett hårt arbete. Även risk för skador på fogen vilket gör att de suger åt sig mer vatten
  • Anonym (T)
    Anonym (P) skrev 2025-01-08 12:03:06 följande:

Är du förresten säker på att det är vita fogar på bilderna och inte bara att bilden är manipulerad för att det ska se extra ljust och fräscht ut?

Jo för det syns i vissa partier i fogen att det skymtar vitt 
Svar på tråden Badrum i hyres