Är vår familj onormal?
Är väl inte ovanligt i och för sig att människor går i terapi, parterapi, livscoacher, behandling för fobier etc. Det vill säga jag vet flera människor i min närhet som har tagit professionell hjälp när de haft olika typer av psykiska problem. Inte heller ovanligt att de fått göra det flera gånger under livet. Den värst drabbade jag känt har fått ligga inne på sluten psykiatrisk vård.
Så att så långt är det inget som är ett dugg konstigt med eran familj. Det som låter konstigt är väl snarare att ni har nåt "team" som verkar sluten till eran familj. Att alla går till alla och känner alla. De har väl I och för sig tystnadsplikt men jag vet inte om jag personligen skulle vara supersugen att gå till samma terapeut som syrran.
Intr heller konstigt att ni kan få tag på dem inom 24 timmar. Min kompis har problem med sonen och de har en kontakt på BUP som nästan alltid återkoppla inom ett dygn.
Det mest ovanliga är väl att ni har en familjeadvokat. Det förknippar jag med rika familjer och så många rika känner jag inte. De rika jag känner har mig veterligen ingen familjeadvokat.
Det konstiga är också om ni är så dysfunktionella med missbruk och bipolär sjukdom etc hur ni kan vara fungerande/högpresterande på jobb och tjäna så mycket att ni har råd med allt detta.
Spiller inte missbruk och sjukdom alls över på arbetsförmågan? Låter ju konstigt om just det fungerar när så mycket annat strular i era liv.