Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Är vår familj onormal?

Anonym (Tessan) skrev 2025-01-09 15:13:13 följande:
    Vi finansierar självklart detta själva och alla arbetar. Detta är för att vi ska kunna prestera och kunna ha ett fungerande liv. Vi ser till att alltid ha folk som är professionella som kan hantera dom utmaningar som uppstår för att ingen ska behöva belastas av någon annan. 
    Ni betalar ett privat Kristeam själva? Som kommer så fort ni ringer ? Låter helt ärligt väldigt konstigt.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Tessan) skrev 2025-01-09 16:26:03 följande:
    Alla betalar ju sina delar separat så jag vet inte vad det blir tillsammans. Och det beror ju på hur du räknar. Om jag följer med min syster i terapi för att hon behöver detta så följer jag enbart med och betalar inte. 
    Duckar frågan 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Tessan) skrev 2025-01-09 19:54:00 följande:

Det gör jag ju inte. Kostar 2000 minst per tillfälle med terapeut. Men det beror ju på hur många timmar vi sitter, är vi en person, två personer. Advokatkostnaderna vet jag inte hur mycket det kostar per tillfälle. Man får en slutsumma efter ett avslutat ärende. 

Men jag kan inte ge en summa för vad hela vår familj betalar för detta då vi är egna individer som går enskilt och sedan i grupp (med familjen) och ibland med par (Som jag och min man). 

Ja men hur mkt betalar du då? 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Tessan) skrev 2025-01-09 20:35:36 följande:
    Du menar att jag ska ha koll på detta?? Sedan ska jag ha koll på vad min mans barn gör, vad min man gör, syrran, brosan och så vidare.

Har du koll på varenda saker du gör på ett år? Jag vet att det finns pengar på kontot och att det finns sparade pengar. Det är det enda som är intressant i min värld och att vi mår bra och att saker är stabilt. Vi har inget paketpris direkt. 
    Hade jag haft en privat terapeut så hade jag garanterat haft hyfsad koll på de utgifterna, mellan tummen och pekfingret åtminstone. Är jättekonstigt att inte ha en aning. 
  • Anonym (Oj)

Varför går du i terapi med dina familjemedlemmar ? 
    Vad handlar "bråken" om ? 

Jag hade nog tagit avstånd till min familj istället för att anlita ett team för att hålla ihop alla. Låter ohållbart om det krävs så mkt. 

Svar på tråden Är vår familj onormal?