Inlägg från: Anders1970 |Visa alla inlägg
  • Anders1970

Snälla hjälp. Min sambo har klippt sig och jag mår riktigt dåligt

FörvirradUngKvinna skrev 2025-01-09 17:30:22 följande:
    Snälla hjälp. Min sambo har klippt sig och jag mår riktigt dåligt

Först av allt har du inte "lätt" autism... Du behöver vård, diagnos och KBT.

Bra att din sambo nu får se dig och problematiken, så han kan betänka om han klarar ett sådant liv (jag hade ej gjort det då det är ärftligt) 

Ta hjälp, detta forum är inte alls i nivå vad du behöver. Lycka till.
  • Anders1970
    Anonym (Autist) skrev 2025-01-11 11:59:17 följande:
    Jag har ingen högre nivå av autism och har precis samma svårigheter som TS, jag är bara bättre på att dölja det. Ni som inte har en aning om vad ni pratar om gör det bara jobbigare för TS.
    Om du har samma problem, men "bättre" på att dölja det... Blir det då låg eller mild nivå... 🤔

En som haltar mindre av ett brutet ben, har likt förbannat ett brutet ben.

Rådet som jag delar med andra:
    vård, diagnos och KBT
  • Anders1970
    Anonym (Autist) skrev 2025-01-11 12:08:38 följande:
    Jag har inga problem med att ge och ta, även om jag har svårt för negativa fysiska förändringar. Klart han kan välja vad han vill ha och jag gör mitt bästa för att kunna hantera det. TS behöver absolut stöd i hur hon ska klara det bättre, men att racka ner så som folk i tråden gör är bara elakt. Och hon behöver absolut inte ha någon högre grad av autism för att ha svårt med det här.

Som sagt, tom min pojkvän har svårt att se sig själv i spegeln trots att det är honom det sitter på. Han har också autism om det inte framgick.
    Delar åsikt att alla elaka kommentarer är icke produktiva, hjälper inget.

Ut ifrån din tidigare beskrivning så "ja det framgick att din pojkvän har autism 👍

Får hoppas er autism "matchar".
  • Anders1970
    FörvirradUngKvinna skrev 2025-01-19 21:49:14 följande:

Hej alla!
    Genuint tack till er som svarat med förståelse och medmänsklighet!
    fuck off till er dumma elakingar som bara svarat drygt och förklarat att det är fel på mig eller att jag är en dålig och kontrollerande partner.

Tack till alla er som svarade stöttande men framförallt förstående. 

mvh

Vi är flera som sagt att du skall sökta professionell hjälp o vård. Det borde väl ses som hjälpande och positivt. 
Svar på tråden Snälla hjälp. Min sambo har klippt sig och jag mår riktigt dåligt