• Anonym

ta tillbaka polisanmälan

Vad händer om man tar tillbaka en polisanmälan om personen man anmält redan sitter häktad?

• Svar på tråden ta tillbaka polisanmälan
  • Anonym

Dom väljer i de flesta fall att gå vidare även om man tar tillbaka anmälan. Om du inte ljugit vill säga.

• Anonym

För jag orkar inte gå igenom rättegång och så. Vill bara att allt ska gå bort..

• Anonym

Jag har inte ljugit och han har erkänt och allt.

• Anonym

Funkade inte för min kompis när hon blev misshandlad. Polisen och åklagaren valde att gå vidare i alla fall.
    Om du tycker att det är jobbigt med rättegången kan du få stöd och uppbackning. Har dom berättat det för dig?

• Anonym

Det är inte kvinnomisshandel det handlar om, men något liknande så..

Men jag kan inte blivit hotad till att ta tillbaka den eftersom vi inte haft någon kontakt alls sen det hände.

• Anonym

Han våldtog mej.

• Anonym

förstår att det känns fruktansvärt jobbigt men försök att stå på dig, sen, när allt är över kommer det kännas mycket lättare. och han har erkänt. vilket gör att tvivel om saningen inte kommer försöka påvisas i rätten.

kontakta kvinnojourer som kan ge dig stöd. har du ett målsägande biträde?? denne är till för att hjälpa dig, stötta dig genom prossesen.

styrke kramar

• Anonym

Jo, jag har någon som ska stötta mej och så, men jag vill inte prata om det.

Jag ville inte ens polisanmäla honom från början, men blev ditsläpad till polisen av hans mamma och blev illa tvungen till att polisanmäla.

Vill bara gå vidare, orkar inte med detta.

• Anonym

men en rättsprosses kanske kan hjälpa dig att gå vidare. att samhället kan få en möjlighet att visa dig att det är fel, hans fel.

• Anonym

Jo, kanske..

Tack för alla svar

• Anonym

Du kanske inte träffat rätt person att prata med. Vissa klickar det inte med bara. Hoppas att du kan öppna dig till någon snart, livet brukar bli lite lättare om man kan prata om jobbiga saker!

Hoppas att allt går bra för dig!

• Anonym

stora kramar och hoppas att du finner kraft. (försöker sända här ifrån)

än en gång, kvinnojour, att gå att prata hos någon erfaren som vet vad det handlar om. själv gick jag på alla kvinnors hus i en grupp terapi för våldtagna kvinnor och det hjälpte mig att öppna mig så mycket mer.

kram

• Anonym

Det stämmer...tack

Förresten, om jag tar tillbaka anmälan och dom går vidare med det ändå, behöver dom mej ändå då?

• Anonym

Ja, dom kommer att behöva dig ändå.
    Du ska se att det kommer att gå bra. Klart det känns jäkligt jobbigt och svårt men man är starkare än man tror och får du bara det stöd och den uppbackning du har rätt till så går det säkert bra!

• Anonym

Så jag kan inte dra mej ur detta?

Tack igen för alla svar, ni är jättesnälla.

Jag måste gå nu.

Svar på tråden ta tillbaka polisanmälan