Inlägg från: Anonym (Elin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin)

    Hur tänker man ang bänkplaceringar i ett klassrum?

    Jag tycker att du ska prata med pedagogen om det här.
    Som förälder.
    Dra inte in barnet i diskussionen om detta är en icke-fråga, då riskerar du att göra det till något som hen aldrig ens tänkt på själv.

    I min sons klass (åk1) har de bytt tre ggr under hösten. Och det vet jag bara för att sonen är väldigt noga med struktur och det praktiska, annars hade jag nog aldrig ens funderat över det. Utan jag tänker att läraren har full koll på placeringar, orsaker till varför någon sitter där den sitter och vilken dynamik hen vill främja.

    Min son är en pratkvarn med autistiska drag. Han behöver fokus och sitter därför alltid längst fram för då har läraren koll på honom och risken är mindre att han börjar fundera på vad andra håller på med. För han ser inte dem.

Svar på tråden Hur tänker man ang bänkplaceringar i ett klassrum?