Inlägg från: Anonym (Plenum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Plenum)

Farmor vill inte träffa barnbarnet

Hon kanske innerst inne har dåligt samvete och vill undvika en eventuell konfrontation på dödsbädden?

I princip alla former av interaktioner eller beslut mellan människor så överväger ett nej ett ja. 

Jag förstår emellertid att barnbarnet känner sig ledsen. Hen behöver nog en förklaring från pappan. Har farmor favoritbarn och brutit kontakten med sitt barn så antar jag att det kanske handlar om en narcissist som haft guldbarn och syndabockar. Barnbarnet behöver veta att farmoderns beteende det inte beror på hen.

• Anonym (Plenum)
    Anonym (T) skrev 2025-01-14 22:38:14 följande:

Hon var en elak mamma och favoriserade syskonet öppet. Flyttade sen till dennes stad när hon blev äldre. Hon har inte brytt sig om den andra och aldrig hälsat på honom i någon av städerna han bott i sen han flyttade hemifrån. Hon vill träffa sonen nu, men han vill inte åka utan sitt barn (som inte vet hur farmodern varit).

Hon har på intet sätt hindrats att träffa någon av dem, hon har inte velat. Hon har inte ens bjudit hem honom vid högtider etc fast hon bjöd in andra barnet osv.

Det finns då en risk att hon använder sonen för att få sympatier från de andra syskonen om hon bjudit in honom på dödsbädden, för att slå en sista split mellan syskonen. Jag hoppas att han har kunnat ha en relation med sina syskon om det handlar om en narcissistisk förälder. De brukar normalt vilja sabotera sånt.

Hon kanske till och med hoppas på att han inte dyker upp så att hon får alla andras sympatier i så fall.
Svar på tråden Farmor vill inte träffa barnbarnet