Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Farmor vill inte träffa barnbarnet

Anonym (T) skrev 2025-01-10 23:13:25 följande:

Hon ligger mer eller mindre för döden. Är till stor del förlamad. Hennes son är efterfrågad, men inte dennes barn. Hennes barnbarn vill följa med och träffa henne en sista gång.

Vems känsla är viktigast här? Den döende eller den som behöver leva vidare med vetskapen att farmor förbjöd hen att träffa henne?

Först säger du att hon "mer eller mindre ligger för döden" för att senare säga att hon "har antagligen flera månader kvar, potentiellt över året"?

När allt dras till sin spets är det ändå sin son hon vill ha hos sig, inte ett barnbarn hon inte träffat på åratal. Det måste ni respektera.

Och hur kan det vara att dottern nu helt plötsligt efter all den tiden absolut måste träffa sin farmor?

Farmors känsla är definitivt den viktigaste. Helt utan konkurrens.

Hur kan du ens vara så dum så att du säger till dottern att "farmor förbjöd" henne att komma?
    Säg bara att farmor inte orkar med fler besök än sin son. Din dotter är vuxen, det borde hon förstå.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (T) skrev 2025-01-11 12:19:28 följande:

Jag har ingenstans tagit någons parti, jag svarar bara hur det är.
    Farmodern vill inte heller ses digitalt och det är hennes val att inte ses på alla år. Hon var ingen bra mamma heller, allt annat, men de vill ändå ses nu.

Jag sa "mer eller mindre för döden". Hon är allvarligt sjuk och KAN dö väldigt snart, men om det hålls stabilt kan hon ha relativt lång tid kvar. Det är omöjligt att säga, men alla som vill träffas uppmanas att göra det så
    snart som möjligt.

Och vadå jag "säger att farmorn förbjöd"?

Där, det understrukna, fetade och kursiverade.

Hon ligger mer eller mindre för döden. Är till stor del förlamad. Hennes son är efterfrågad, men inte dennes barn. Hennes barnbarn vill följa med och träffa henne en sista gång.

Vems känsla är viktigast här? Den döende eller den som behöver leva vidare med vetskapen att farmor förbjöd hen att träffa henne?

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (T) skrev 2025-01-11 12:29:27 följande:
    Det blir ju konsekvensen. Barnbarnet vet att kusinerna får träffa henne och då blir det ju bara hen som inte fick. Fel ordval kanske, men det är ju så det kan komma att kännas.
    Har farmor haft kontakt med dessa kusiner under alla år din dotter inte haft det?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Sorg) skrev 2025-01-11 15:17:11 följande:
    Har du ens läst trådstarten? Den handlar om en farmor som ligger för döden och inte vill träffa sina barnbarn i livets slutskede. Ett tips är att läsa tråden och inte endast rubriken innan du spyr ur dig dina fördomar och personliga åsikter om någon. 
    Har du läst alla ts kommentarer?
    Om nej, gör det och  återkom.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Dotter) skrev 2025-01-14 20:48:59 följande:

En farmor känner väl inte likadant som mormor.

Varför skulle hon inte göra det?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Dotter) skrev 2025-01-14 21:40:59 följande:

Farmor brukar inte vara så nära barnbarnen,särskilt om inte hennes son är en närvarande pappa eller om hon bråkar med barnets mamma.

Jaså, det brukar hon inte?
    Tror du på allvar att så många pappor  är usla, eller att så många svärdöttrar är i konflikt med sin svärmor?

Jag är själv farmor, och har vänner som både är farmödrar och mormödrar och alla har bra kontakt med sina barns familjer.

"Farmor brukar inte vara så nära barnbarnen ", i din lilla värld kanske det är så. Men inte i verkligheten. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Plenum) skrev 2025-01-14 23:50:37 följande:
    Det finns då en risk att hon använder sonen för att få sympatier från de andra syskonen om hon bjudit in honom på dödsbädden, för att slå en sista split mellan syskonen. Jag hoppas att han har kunnat ha en relation med sina syskon om det handlar om en narcissistisk förälder. De brukar normalt vilja sabotera sånt.

Hon kanske till och med hoppas på att han inte dyker upp så att hon får alla andras sympatier i så fall.
    Nu är det inte direkt så att hon ligger på dödsbädden heller, läs alla ts inlägg så ser du.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Sorg) skrev 2025-01-15 04:35:48 följande:
    Jaså inte? Varför har Ts skrivit det i trådstarten då? Du känner inte Ts och kan inte veta hur det ligger till. Du verkar ta ut dina egna erfarenheter och aggressioner på ts och verkar vara väldigt aggressiv om man läser allt annat du skriver. 

Läs vad hon skrivit så får du se.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Sorg) skrev 2025-01-15 04:58:04 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-01-15 04:39:17 följande:
    Läs vad hon skrivit så får du se.
    Varför skriver du från två olika namn?

Någon farmor är du inte heller
    Du kan gärna söka på "Mimmi", jag har i flera trådar genom åren berättat om saker som rör mina barnbarn.
    Sen kan jag såklart inte tvinga dig att tro på det, men så är det.

Förstår inte hur du kan koppla ihop mig med den andra personen.
Svar på tråden Farmor vill inte träffa barnbarnet