Inlägg från: Anonym (Nice and shiny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nice and shiny)

Invandrare överrepresenterade av sexualbrott

Anonym (Gustaf) skrev 2025-01-12 16:46:54 följande:
    Invandrare överrepresenterade av sexualbrott

Läste i Expressen om ny forskning från Sverige som visade att invandrare var överrepresenterade inom sexualbrott och att slutsatsen med studien kan man säga är att utbilda personer som kommer till Sverige om typ hur vår kultur är, att kvinnor klär sig som dom vill och även vår lagstiftning.

Hur ska denna utbildning se ut och inte uppfattas som rasistisk? 

Vem ska ha dessa föreläsningar eller utbildningar? 

https://www.expressen.se/nyheter/langre-tid-i-sverige-lagre-risk-att-valdta/

Man kan applicera den sortens föreläsningar, eller information om förväntningar på hur en svensk ska bete sig i ett svenskt samhälle även i skolan. Dvs budskapet blir då att alla behöver uppföra sig.

På det sättet så skickar man ett budskap att det inte är specifikt invandrare som förväntas bete sig. Man skickar också budskapet till rasisterna att våldtäkter som svenskar utför inte heller är ok.
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-12 18:07:26 följande:
    Vilka rasister?Är man rasist om man yttrar sig verkligheten.Samma svammel igen.
    Du vet vad en rasist är. Rasisterna brukar ganska ofta tycka att våldtäkter av svenska män är ok, inte invandrare. Ingen omtanke om de våldtagna personerna. Snarare förakt.
    Anonym (Malin) skrev 2025-01-12 18:52:50 följande:
    Nåja, det är väl inget som invandrare heller räknar som våldtäkt, så varför peka ut "svennar" i det sammanhanget? Låter som omvänd rasism.

Personer med invandrarbakgrund är väl överrepresenterade i alla våldsbrott? 
    Budskapet är att rasisterna skiter fullständigt i om kvinnor blir våldtagna. Har läst (vid några tillfällen) att rasisterna på olika sätt uttrycker sig med att bara svennar ska kunna våldta svenska kvinnor. Eller att om alla invandrare försvinner så försvinner problemet (fast det vet vi ju att det inte gör förstås) 

Det är så jag förstår det.
    Anonym (T) skrev 2025-01-12 19:11:43 följande:
    Vem har sagt det? De rasistiska kontonen själva, eller bara R som snackar skit? 

Jag är en sån folk har kallat rasist länge.. Och jag tycker, och har alltid tyckt att det är as vidrigt med våltäkt oavsett vem det är som gjort det.. 

Men sen springer man alltid in i personer här som R som ska sitta och projicera över alla sina egna åsikter... Svårt att tro att han ens är svensk. 
    Men sen så tycker du samtidigt det här:

Vilket gör att jag drar slutsatsen att du är en sån där rasist som struntar i om kvinnor blir våldtagna. Det är ju uppenbarligen inte av omtanke för Sveriges kvinnor du vill ha ut alla invandrare i så fall.
    Anonym (Malin) skrev 2025-01-12 20:27:06 följande:
    Varför skulle rasister strunta i att deras kvinnor riskerar att bli våldtagna? Hur tänker du där? De har också döttrar, systrar och mammor?

Du demoniserar de du kallar rasister på samma sätt som du påstår att rasister gör med invandrare.

"Deras kvinnor" Vems kvinna är du förresten? Är det någon som äger dig?

Varför skulle det vara någon skillnad för kvinnan att bli våldtagen av en utlänning i jämförelse med en svensk? Många som kallar sig för rasister tycker det är skillnad uppenbarligen. Titta på ovan då en självutnämnd rasist anser det ok om en vänsterkvinna blir våldtagen av en utlänning. Budskapet är att rasisterna egentligen struntar i kvinnor, få ut invandrare lirar bara med deras rasism.

Nej, rasisterna själva står för sin egen demonisering.

Anonym (Ja) skrev 2025-01-12 20:29:40 följande:

Många verkar blåsta här och det är säkertmånga män som aldrig fattar problemet ,eftersom dom blir inte utsatta av någon huvudtaget!

Ja. Problemet som jag ser det är att kvinnor (generellt) blir våldtagna av män (generellt) och att rasisterna använder invandrarproblematiken som ett argument för att dölja det. Inte sällan pga en kombination mellan rasism och misogyni.

För att förtydliga saken.
    Anonym (Malin) skrev 2025-01-12 20:47:31 följande:
    Men "rasister" påpekar ju ofta hur illa invandrarkvinnor har det, de är instängda, utsatta för hedersförtryck, blir våldtagna av sina män och får inte träffa svenska killar.
    "rasisterna" (varför gör du citationstecken?) använder det för att det lirar med deras rasism. Inte pga omtanke över kvinnorna. Rasism och misogyni går hand i hand. Inte 100% men fasen nära där på.
    Anonym (T) skrev 2025-01-12 21:45:10 följande:
    För det är det du kallar dom bara för att de snackar om problemet? Samtidigt som någon som du inte vill ta i det ämnet med en tång ens.. Lite som att du tycker att de lever i ett fångenskap är fint?

Nej, missförstår du med flit? Eller har du otur när du tänker? Finns åtskilliga som pratar om dessa problem seriöst utan att vara rasister. 

Någon som mig? Vad är det?

Jag är faktiskt en av de få som gett en åsikt på trådstarten. 

Anonym (T) skrev 2025-01-12 22:14:24 följande:
    Är inte denna trådstarten vi diskuterar... Vi diskuterar trådarna som startas utav dom du kallar för "rasister som inte bryr sig".

Du pratar om lite allt möjligt du, förutom det faktiska jävla ämnet. 
    You mad bro?
    felix le chat skrev 2025-01-13 10:48:32 följande:
    Hur ? Obestämd
    Vad menar du?
    ragnvaldigur skrev 2025-01-13 16:58:12 följande:

Liknande forskning som gjorts tidigare har visat samma sak, så detta är inga nyheter. Tittar man på de fall som lett till fällande dom gällande överfallsvåldtäkter så var det nästan enbart utomeuropeiska gärningsmän, det presenterade tom SVT, uppdrag granskning. Och ja typ 95% av såna fall avskrivs i brist på bevis men det säger väldigt mycket ändå.

Och jag är ingen kvinna iofs men jag vågar anta att det är fan så mycket värre att bli våldtagen av en okänd i en mörk park än av sin man i hemmamiljö.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför feminister så gärna vill ha män från MENA här i Sverige när statistiken ser ut som den gör.

Det är stötande att du menar att det skulle vara "bättre" att bli våldtagen av sin man i en hemmamiljö.

Det är också såna saker och attityder som gör att kvinnor inte tror att (rasisterna) inte vill dom väl, och struntar i att kvinnor blir våldtagna egentligen. Vet inte varför du petar in feminister? Handlar det om den uppenbara misogynin över att kvinnor blir bättre våldtagna hemma? Det är väl klart att feminister lägger sig i i sånt i så fall.
    ragnvaldigur skrev 2025-01-13 21:47:54 följande:
    Klart det måste va. Händer det ute i en park av en främling så vet man inte om han tänker mörda mig efteråt, eller kidnappa, misshandla osv. Är han påverkad? Psykopat?

Visst feminism och vilka etniska grupper som våldtar är två skilda saker. Men typ alla som är för generös invandring och inte ser problemen med det, brukar vara just feminister.
    Du har ingen aning om vad feminism är eller vad den står för. Det du dessutom skriver om att det är bättre att bli våldtagen av sin man i en hemmamiljö är ju stötande. Begriper du inte det verkligen?
    Anonym (T) skrev 2025-01-13 22:25:49 följande:
    To be fair det verkar ju inte ni ha någon aning om ni heller. Det har ju gått ifrån att handla om kvinnors rättigheter till att det är okej att våldta någon så länge som den som gör det ej är vit.
    Eller hur...
    Drömmer
    Anonym (Rino) skrev 2025-01-14 05:53:30 följande:
    Svara på hans fråga istället.

Han konstaterar bara det faktum att vilka man tar in i ett land påverkar våldtäktsfrekvensen.

Varför väljer feminister att gräva ner huvudet i sanden och köra på med sitt verklighetsfrånvända tjat om "olika länder, samma strukturer' ?
    Det finns mängder av feminister som arbetar förebyggande och agiterar mot hederskultur. Du presenterar bara dina egna fördomar.
    Anonym (felkälla) skrev 2025-01-13 23:32:40 följande:

Det är ingen som sagt att det är okej att våldta någon för att den inte är vit. Påståendet om att det skulle vara värre att bli våldtagen i en park på natten av en okänd förövare än att bli det i hemmet av någon man känner var ju onödigt och ganska otrevligt. Men den övergripande frågan är ju hur vi ska kunna minska detta sexuella våld, och ett steg i det är att våga se sanningen i vitögat och förstå att invandrade män från vissa kulturer (och kanske andra generationens dito också, men det vet jag inte) begår dessa brott i betydligt högre utsträckning. Detta är dock lika svårt för många att ta in som att det förekommer en problematisk hederskultur i vissa grupper med utländsk bakgrund. Jag har alltid röstat vänster själv, och kommer att fortsätta göra det, men jag sörjer att detta är en totalt blind fläck för många i vänstern.

Jaså? Jag läser sånt ganska ofta. Du tycker att det var en "onödig" kommentar att det ska vara bättre att bli våldtagen inom hemmets trygga väggar av sin man. Jag tycker den är extremt stötande och representerar en attityd där kvinnor som blir våldtagna ska acceptera somliga våldtäkter och att invandrardebatten i den här tråden från somliga inte handlar om att skydda kvinnor. 

Tvärtom till och med. Misogyni och rasism går hand i hand.

Anonym (T) skrev 2025-01-14 15:51:37 följande:
    2 av 3 våldtäkter sker av personer som har invandrarbakrund. Och "vänsterns" dvs "feministernas", dvs "de goda" dvs "de som bör styra vårat land". Deras lösning är att sudda det, och förklara för oss andra att det är "pengarna som avgör"...
    Javisst, alla vet ju att de där feministerna älskar när kvinnor blir våldtagna.
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-14 19:32:05 följande:
    Ja,det är ju sanningen nu.Ändå är det oacceptabelt att förstå detta för vissa ,för då är man rasist.Men är Våldtäkt bättre då i deras värld.
    Anser du att det är feminister (kvinnor) som vill att kvinnor ska bli våldtagna så är du troligen misogyn. Inte säkert rasist men inte helt uteslutet heller.
    Anonym (T) skrev 2025-01-14 22:04:43 följande:
    Det är ju rätt uppenbart... Feministerna skriker 365 dagar om året, den enda gången de är tysta är när det kommer till hedersmord och våldtäkter eller våldsbrott så fort de märker någon är invandrad. 
    Du vet säkert att hederskultur inkluderat våld mot kvinnor och våldsbrott mot kvinnor är hjärteämnen för feminister. 

Misogyni och rasism går hand i hand. Rasisterna struntar i om kvinnor blir våldtagna så länge det inte är av en invandrare förstås.
    Anonym (T) skrev 2025-01-14 22:18:38 följande:
    Jo just det, där är det nu igen. Det är "rasisternas" fel att våldtäkt bara ökar. Det är inte de som våldtar kvinnan som ska sluta. 
    Jag har inte sagt att det är "rasisternas" fel (varför cituationstecken här? en rasist är en rasist) att våldtäkter sker. Jag säger att rasisterna struntar i att kvinnor blir våldtagna, om det inte sker av en invandrare. Då bryr dom sig minsann. Herregud vad synd det är om kvinnor då. Hade hjärnverksamheten lite otur för dig? eller väljer du att feltolka?
    Anonym (T) skrev 2025-01-14 22:55:38 följande:
    Och jag säger att det bara är du som projicerar... "Rasisterna" som du kallar alla som pratar om problemet är de enda som faktiskt pratar om det där och ser det som något problematiskt...

Det är personer som Löfven som inte bryr sig när han står och förnekar sånt som att "gängkriminaliteten inte beror på invandrare".... Även fast det är vad deras rapporter faktiskt säger och alla vet att det är ej är svenskar...

Precis som honom vill du måla upp att "de som pratar om det" är något värre än att våldta. 
    Vad har du för problem egentligen? Jag kallar inte alla för rasister. Tycker det här borde avhandlas utan åsikter från rasister som skiter i kvinnor.
Svar på tråden Invandrare överrepresenterade av sexualbrott