• Anonym (Frågetecken)

Vad skulle du tänka om en person med noll avtryck på internet?

Om du googlade en person och de enda sökresultaten var typ ratsit och hitta, vad skulle ni tänka då? 

• Svar på tråden Vad skulle du tänka om en person med noll avtryck på internet?
  • Anonym (Jag)

Jag skulle tänka att det är en person som likt mig har mycket integritet. En som likt mig inte har så stort behov av att synas en massa eller få en massa bekräftelse från okända. Jag har mycket hög självkänsla, bra självförtroende osv. 

Jag får inga bra vibbar av personer som fläker ut sig själva och sitt liv en massa överallt. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-14 00:16:18 följande:

Jag skulle tänka att det är en person som likt mig har mycket integritet. En som likt mig inte har så stort behov av att synas en massa eller få en massa bekräftelse från okända. Jag har mycket hög självkänsla, bra självförtroende osv. 

Jag får inga bra vibbar av personer som fläker ut sig själva och sitt liv en massa överallt. 

Genom mitt jobb så vet jag också hur sårbart det kan vara att fläka ut sitt liv för mkt på nätet? så via mitt arbete så har jag nog också blivit lite arbetsskadad och är mån om att skydda och värna om mitt privata liv. I Sverige är vi alldeles för oförsiktiga. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2025-01-13 23:30:46 följande:
    Orsaken till att jag undrar är att jag är nyfiken på hur folk skulle reagera om de googlade mig. 
    Och det tror du att någon går på? 
  • Anonym (E)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-14 00:16:18 följande:

Och personer som vill minska risken att få inbrott eller bilarna bestulna.
  • Anonym (Frågetecken)
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 00:20:59 följande:
    Och det tror du att någon går på? 
    Du får väl tro vad du vill. Det ends jag kan göra är att svara ärligt. 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (B) skrev 2025-01-13 23:27:42 följande:

Att hen är digital analfabet. Inte tycker om teknologi. Kan antagligen inte så mycket om det heller. Lever lite utanför normen. Lite utanför samhället. Oavsett, inga bra vibbar. Lär vara en märklig person.

Du är rolig du. Att ha sociala medier är definitivt inte samma sak som att vara teknikvänlig och gilla teknologi. De flesta som hänger mkt på internet kan väldigt lite om teknik. Att använda Facebook är inte att vara bra på teknik. De flesta på internet kan väldigt lite, om något alls, om datorer. Tvärtom, det är ju dom som blir lurade av alla bedragare. Som gärna lånar ut pengar till okända män. Som är godtrogna.

• Anonym (Toker)

Föredrar tjejer som inte är uppmärksamhetshoror. Jag har 100% dåliga erfarenheter av sådant.

• Anonym (Quantum satis)

-Personen har ett känsligt jobb där man inte vill att jobbklientelet ska veta var man själv och ens nära och kära bor
    -Personen har blivit nätstalkad någon gång och blivit försiktig
    -Personen är stalker själv
    -Personen är rik och vill inte skylta
    -Personen är kriminellt belastad/har skulder till fel folk och vill vara osynlig

De som är gamla eller tekniskt naiva ligger ju kvar på alla personsöksajter så det är lätt att se skillnad på.

• enfunderandeman

Att det är personer som värnar om och vill ha ett privatliv. Vilket man har all rätt till. Tro det eller ej. Sverige är  väldigt märkliga inom detta. Och väldigt naiva. Vi skulle lätt kunna bli hårt bevakade. Eftersom många i Sverige inte riktigt verkar förstå problematiken med detta. Det kommer bli mycket värre om några år när AI verkligen "kommit igång"

Dessutom tror jag inte att majoriteten som valt detta skulle vara kriminella, ha skulder, vara stalkers etc. Detta trycker lite på det jag sa innan. Många är onaturligt misstänksamma. Ungefär som att det är något onaturligt att vilja värna om sitt privatliv. Tycker det tyder på människor med sunda värderingar. Vi borde bli betydligt bättre på detta i Sverige.

Snarare negativt med folk som ska synas överallt online. Tycker det tyder på väldigt stort bekräftelsebehov.

Kan även handla om människor som levt i farliga relationer och annat. Människor som inte vill att andra ska söka upp dom, ta kontakt. Gamla klasskamrater, släktingar etc. 

Men har man skulder till skumma personer. Tror jag man inte är så naiv att man tror att man är "räddad" bara för att man raderat sig ifrån nätet lol. Dömda för brott, går lätt attt hitta i alla fall. 

Svar på tråden Vad skulle du tänka om en person med noll avtryck på internet?