Inlägg från: Anonym (Barn nr 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barn nr 3)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Hejsan!
    Som rubriken-fler som har ägglossning nu i dagarna pch vill följas åt den här jobbiga perioden mellan ÄL och BIM?
    Hade varit kul!

• Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?
  • Anonym (Barn nr 3)
    Anonym (villhaentill) skrev 2025-01-16 11:49:09 följande:

Hej, jag följs gärna åt! känner mig så ensam i dessa tankar.. 
    Har bim den 24/1 dudå? :) 

Men vad roligt!!
    Ja det är alltid kul att surra med någon i samma sits :)
    BiM för mig är nog ca den 28e så det är långt väg kvar men tror min äl är över nu :)
    Det är ju så långsamt mellan äl och bim!
  • Anonym (Barn nr 3)

Nej nej inte än
     Ligger inne på sjukhuset för en infektion just nu så fokus går mest på det. Hoppas inte antibiotika är ett hinder om ett ägg lyckats bli befruktat.
    Har du nåt symtom? Hur långt efter äl är du?

• Anonym (Barn nr 3)
    Anonym (villhaentill) skrev 2025-01-16 13:37:33 följande:

Oj, hoppas du mår bättre snart och att det inte är något allvarligt. Det har jag aldrig hört så tror inte det är någon fara :)) <3

Jag har 8 dagar kvar till bim men misstänker att min äl skedde tidigare än det står i appen då jag hade äl sekret två dagar innan min äl skulle vara..

Jag har otroligt ömma bröst vilket jag brukar få 3 dagar innan bim nu kom ömheten 2 dagar efter äl.. fick som värkar i magen igår och det håller än i sig och  fortsätter lite då och då. Aldrig haft dessa symtom innan bim, dock är jag rädd att min kropp spelar mig ett spratt då vi gärna vill bli gravida :/ 

Åh men vad spännande, det är ju mycket möjligt att det är ägget som fäster. Håller tummarna!
    Har du planerat in någon testdag?
  • Anonym (Barn nr 3)

Men vad roligt med fler, välkomna!
    Jag är ff inlagd på antibiotika så har inte hängt med riktigt men kul att se fler här!
    Det börjar väl bli dags att analysera symtom och tester framöver, det blir spännande!

• Anonym (Barn nr 3)
    Anonym (villhaentill) skrev 2025-01-17 19:57:49 följande:
    Krya krya 😊

ja, man tycker ju sig ana en del symtom men kan vara att man känner efter extra mycket 😂
    Ja men det är väl klassiskt när man så gärna vill 🤣
    Minsta lilla känning och man reagerar (fast man inte ens skulle lägga märke till det annars)
    Men det är en del av resan och det är ju trots allt en del av charmen kan jag tycka :)
  • Anonym (Barn nr 3)

Nu är jag på banan igen!
    Äl+6 för mig idag. Känner mig varm och lite ur balans men det är nog infektionen.
    När tycker ni man kan börja testa? Jag vill ju typ nu fast jag vet att det är onödigt så tidigt 🤣 Dagarna sniiiglar sig ju fram!!

Är någon intresserad av en BIM-lista?

• Anonym (Barn nr 3)
    Maramba skrev 2025-01-20 16:22:25 följande:

Jag dokumenterade ganska bra när jag plussade förra gången för några år sedan och det är jag tacksam för nu 😅

då kunde jag ana den svagaste av skuggor på testet äl+8. Så svagt att ett otränat öga skulle aldrig hålla med om att det fanns nåt där. Men en annan som stirrat på blanka test i över tre års tid såg tveklöst nåt. Cb digital visade ?ej gravid?. Dagen efter på äl+9 plussade jag på både sticka och digital med veckoindikator. 

med det sagt kommer jag nog börja testa på äl+7 som tidigast. 😄 

du då? 

Åh det förstår jag, guld värt nu!
    Vilken dag är du på nu?
    Jag är äl+7 imorgon, kommer nog göra ett tidigt test då!
    Det är ju så jobbigt att hålla sig 😜 
  • Anonym (Barn nr 3)
    Sarafamliv skrev 2025-01-21 08:25:15 följande:

Godmorgon! 12 dagar efter ägglossning och negativa tester + mensvärk så jag är ute! Håller tummarna för er andra! Vi kanske kan hålla den här tråden i liv även nästa månad ifall de är fler som inte plussar :)

Men vad trist! Jag håller ändå tummarna för att det kommer:)
    Tycker det låter som en jättebra idé att hålla tråden levande!
    Jag är på äl+7 idag och gjorde ett tidigt test som såklart var helt blankt 🤣
  • Anonym (Barn nr 3)
    Syren93 skrev 2025-01-21 12:55:18 följande:
    Jag gjorde också ett igår på typ ÄL +5 (såklart neg), eller så har jag kanske inte ens haft ÄL 😂 är så förvirrad denna cykeln... 
    Har haft så spänd öm mage i över en vecka och en del flytningar+ faser.. 🤔 känner mig osugen på mat och ilar i ljumskarna... Hoppas ju såklart på +, men kan också vara kroppen som är ovan vid att vara utan preventivmedel 🤭. Väntan är i alla fall låååång..
    Håller tummarna för oss alla ❤️
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?