Inlägg från: Anonym (Önskan97) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskan97)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Hej!

Jag är med i BIM-februari 2025 tråden, ni kanske vill gå med där också? 😊

Tror ni att ägglossning har skett/sker idag? Tyvärr har min klocka inte tagit min temperatur CD 11 och CD13, utan anledning. Jag hade äggviteflytningar CD11 och igår. Jag har kört LH test en gång per dag (efter jobbet, vill inte testa på jobbet) med RFSU stickor men jag får nästan aldrig höga värden. Det var lite högre igår så får se hur det ser ut idag. Jag har haft ömma bröstvårtor i några dagar, brukar ha det någon dag innan ägglossning och någon dag efteråt. Jag har haft oregelbundna cykler sedan jag slutade med minipiller för ett år sedan så jag har testat akupunktur två gånger nu för att hjälpa till med ägglossning, kanske har det gjort så att det skett tidigare än de andra gångerna?

Hade ni haft s*x idag också? 🙈 vi brukar inte ha det så här ofta så vi kände att varannan dag kunde vara lagom

• Anonym (Önskan97)
    Sarafamliv skrev 2025-01-17 08:24:08 följande:
    Svårt att veta om ägglossning skett tidigare eller inte då ägglossningen testerna inte varit super starka! 
    Fortsätt sexa varannan dag ett par dagar till så är ni säkra iallafall! 👍
    Tack, får se om vi orkar idag också ????😄
    Jag var hos gynekolog imorse för jag har haft problem med mellanblödningar, så jag får börja med progrestron om jag vill. Isåfall från nästa cykel för jag fick testa mitt progrestron värde denna cykel CD21, tänker att det kan vara bra att få reda på om det är lågt eller inte innan jag tar hormoner?
    Gynekologen såg iaf en äggblåsa på nästan 30mm,  sa att det kanske blir ägglossning idag/imorgon. Men jag har också googlat nu efteråt (som man gör hehe) och det kanske är en för stor blåsa? Att det istället kan utvecklas till en cysta?
  • Anonym (Önskan97)

Nu har nog den långa väntan börjat för mig med 🤞
    tror BIM runt 30/1. Svårt att inte tänka på något annat än detta under den här tiden 😂

• Anonym (Önskan97)
    Blommanc skrev 2025-01-22 23:32:39 följande:

Hoppar in här i tråden 🥰 vi är inne på 2a försöket att få en liten 3a i vår familj. Hade ägglossning runt 19/1 (digitalt äl test visade smiley den morgonen iallafall), vi låg 12, 14, 16, 19 och 22 januari (pjuh 😅), så jag hoppas verkligen att det tagit sig den här månaden.

Är även en testnarkoman, så har 20+ testa-tidigt liggandes i badrumsskåpet som väntar på mig 😂 men tiden från äl tills man kan testa sig känns ju som en evighet 😩

Håller tummarna för oss alla att vi får ett plus 🤍

Kul då är vi på samma cd dag! Jag är också troligen ÄL+4 idag enligt min temp och jag kan inte låta bli att redan nu tänka på testningen 😂 ska fööörsöka hålla mig till 10dpo 

Hoppas det går vägen för oss ????
  • Anonym (Önskan97)

Har inte tänkt på detta innan haha men myser ni efter ägglossning som vanligt eller vet ni om man kan råka minska chanserna för implantation? Är på ÄL+5 ☺️

• Anonym (Önskan97)
    Haja98 skrev 2025-01-24 15:59:31 följande:
    Vi kör på som vanligt! Om något så drar vi ned myset innan och under ägglossning för att hålla kvaliteten på simmarna högre Skrattande men efter så är det tillbaka till vanliga mängden för oss!
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-24 14:38:43 följande:
    Nej det gör man som man känner för, tror inte det skulle minska chanserna om man inte har medicinska skäl :)

Tack då kör vi på som vanligt haha, ska försöka att inte oroa mig för allt 😅
  • Anonym (Önskan97)

Troligtvis ÄL runt alla hjärtans dag och BIM 27/2 ❤️ hoppas på många plus!

Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?