• AngieF

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Syren93 skrev 2025-02-01 14:59:32 följande:

Ps. Hällde ju såklart ut urinen, kan kan inte ta CD med +..
    Ser ni något??

Jag ser något men inte säker på att det inte är ett spökstreck, ta ett nytt imorgon/på måndag så borde det gå att avgöra!
  • AngieF

Jag vaknade mycket tidigare idag än vanligt men förde i alla fall in tempen från min Apple Watch i FF och även om jag vet att tempen måste räknas bort var det ändå trevligt att se att ägglossning mest troligt har skett! Så allt verkar vara igång efter förra månadens tidiga missfall.
    Nu är det dags för den långa väntan till BIM..

• AngieF
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-02-04 14:35:36 följande:
    Nämen inte behöver man utesluta för det om man har klocka? Den räknar väl ut ett medelvärde? Iaf gör min det, men det är inte en Apple utan en samsung
    Jo det gör den men tyckte jag läste i Fertility Friend appen att tempar som diffar mer än 20 min ska uteslutas. Och på andra ställen står det att om man inte sover 3h i raken innan avläsning så ska den dagen uteslutas. Så jag har stängt av sov-läge på min telefon varje dag jag har vaknat tidigare (det är först då tempen registreras) sen uteslutit flera dagar i FF där jag har läst av tidigare/senare än vanligt. men det kanske är overkill? Haha
  • AngieF

Jag var inte beredd på hur stressande det skulle vara att tempa. Av vad jag har läst ska tempen stanna över coverline efter ägglossning men min är som en jojo.. Hat inte hittar exempel bilder online där det är vanligt. De senaste två dagarna har jag vaknat runt 7 och i vanliga fall går jag upp 7.45, kan det göra sån skillnad? Dagens temperatur är den hittills lägsta uppmätta tempen
  • AngieF

Är på ÄL+9 idag och är livrädd för att börja testa. Både för att få ett positivt och ett negativt svar. Orkar inte med ett tredje missfall men inte heller att fortsätta försöka, haha helt omöjlig ekvation alltså!!

Tror ändå jag ska försöka hålla mig till onsdag/torsdag (om inte mensen kommer innan)

• AngieF
    Murrkatt skrev 2025-02-19 20:06:38 följande:

Hejsan på er! Skulle behöva lite hjälp att tyda detta äL test. första gången jag tar ägglossningstest och vet inte vad jag ska lita på. På förpackningen och när man googlar står det att strecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollsträcket men samtidigt läser jag på vissa sidor att det ofta inte blir lika starkt/starkare än kontrolltestet. Är mitt test idag positivt eller negativt? 💕
    Jag använder premom appen som räknar ut en rati mellan test och kontrollstrecket. så anger den låg/hög/peak. Tycker det är toppen! Så slipper en tolka själv 
  • AngieF

Tror det är ägglossning här idag, ÄL testerna har sjunkit rejält och tempen dippade också lite. Borde se en temp ökning imorgon.
    Det blev en mens mellan senaste missfallet, hoppas verkligen att det blir något av denna cykel. Känner mig mer förhoppningsfull just nu än förra cykeln där tanken på ett plus var mer ångestfylld! Men nu börjar den långa väntan så det hinner väl kanske ändras haha
    Hur går det för er andra?Hjärta

Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?