• Syren93

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Hej! Jag är gärna med! 
    Lite oklart när BIM är, då jag nyligen tagit ut min spiral och den månaden fick en extra lång cykel! Men misstänker att man ägglossning varit någongång mellan 13-16/1! Så bim typ allt mellan 27-31/1. Planerar att testa runt 27e i alla fall! 😁 

• Syren93

Jag har en fundering.. 
    Förra månaden var min cykel 30 dagar. Jag fick ett plus på clearblue, men dagen efter var det inget. Mensen kom två dagar efter, misstänker kemisk graviditet. 
    Denna månaden hade jag ägglossningsflytningar i nästan 7 dagar? Så väldigt svårt att säga när jag hade ÄL (testar ej). 
    Är idag på cykeldag 18 och har mycket molvärk i magen och ljumskarna... 
    Jag har haft spiral/varit gravid senaste tre åren , så har inte haft någon mens/vanlig cykel på hela denna tiden. Alltså svårt för mig att känna igen mina "vanliga" symtom ..

Ja, ingen egentligen fråga, men känns bara som jag har ovanligt mycket "molvärk" länge .. Skrattande

• Syren93
    Anonym (villhaentill) skrev 2025-01-19 13:44:49 följande:

Det är ju så svårt att veta vad som är symtom innan mens och vad som är symtom på graviditet då dem är så lika. Men jag har aldrig varit med om så här mycket molvärk innan, så jag hoppas att det är positivt för oss båda!! 

har du några andra symtom?🥰

Kul! Håller tummarna!! 
    Hm, jag vet ju inte riktigt om min ägglossning var för en vecka sedan eller om den var i fredags typ 😅. Så jag vet inte. Men mina bröst är absolut lite mer svullna (vet dock inte om det beror på att två åringen varit sjuk och ammar extra mycket 😅). Jag hoppas hoppas i alla fall på ett plus denna månaden!
  • Syren93
    Anonym (villhaentill) skrev 2025-01-19 22:25:12 följande:
    håller tummarna att det beror på en graviditet För dig. vi får följas åt när tänker du testa?😊
    Nästa helg, typ 26/1. Så några dagar tills dess 😁
    Enligt min app så ska mensen komma först 2/2 dock, men lirar inte på den 😅😅
  • Syren93
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-21 11:31:16 följande:
    Men vad trist! Jag håller ändå tummarna för att det kommer:)
    Tycker det låter som en jättebra idé att hålla tråden levande!
    Jag är på äl+7 idag och gjorde ett tidigt test som såklart var helt blankt 🤣
    Jag gjorde också ett igår på typ ÄL +5 (såklart neg), eller så har jag kanske inte ens haft ÄL 😂 är så förvirrad denna cykeln... 
    Har haft så spänd öm mage i över en vecka och en del flytningar+ faser.. 🤔 känner mig osugen på mat och ilar i ljumskarna... Hoppas ju såklart på +, men kan också vara kroppen som är ovan vid att vara utan preventivmedel 🤭. Väntan är i alla fall låååång..
  • Syren93
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-23 11:07:39 följande:

Ursäkta att jag spammar här nu men jag ser även något ytterst svagt på testlagrets tidiga!

Bifogar bild på det också även fast det säkert inte syns här

Jag tycker också mig kunna ana någonting!! Spännande! Håller tummarna! 

Jag går i valet och kvalet att testa tidigt eller inte.. funderar istället på att känna in olika symtom och sen testa närmre BIM. Men finns också en risk att jag inte kan hålla mig och testar tidigt 😅. 

Ett bekymmer är dock att jag är på CD 22 och fortfarande har en del långa trådiga flytningar??? Tar inga ÄL test eller tempar, men har alltid haft en cykel på ca 30 dagar. Kan man ha dessa flytningar även senare i cykeln?? Hmm...
  • Syren93
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-23 13:02:17 följande:
    Jag har pckså lite mera äl-flytningar men visst får man det av ökande östrogen? Kanske det ökar vid grav? Önskar jag visste allt 🤣
    Kanske? 😅 Försöker googla men man blir ju inte direkt klokare.. ska hålla ut till söndag sen blir det rest för min del 🤭
  • Syren93

Själv tog jag ett testa tidigt i morse, helt blankt 🙃 hoppas såklart att det fortfarande är tidigt... 5-6 dagar till BIM

• Syren93

Jag tog ett nytt testa tidigt idag BIM-4, totalt blankt. Aldrig fått så blankt 😅. Så jag ställer in mig på nästa månad! Ska prova med ägglossningstest, men aldrig lyckats få till det innan 🤔

Hade verkligen hoppats på att det blir en liten bebis 25, men känns som det närmar sig att det inte blir förrän 26.. har en på snart 2,5 så önskar att det inte ska bli allt för långt emellan.. 
    Grattis till er som plussat! Håller gärna igång tråden i nästa månad också 🙂

• Syren93
    Sarafamliv skrev 2025-01-27 10:04:27 följande:
    Det är också tidigt så det kan komma, vi håller tummarna! Ägglossning tester är verkligen kluriga, jag måste ta 2 st per dag för att veta när min LH topp kommer för den sjunker ganska snabbt igen så testet kan vara negativt på morgonen och sen kl 14 är det super positivt så det är verkligen lite jobb men har man regelbunden cykel så kan man köra 2 om dagen bara 3 dagar innan ägglossning "brukar" vara så brukar man hitta den! 👍
    Jo, men tänker att ett tidigt test borde ge utslag. Sista jag blev gravid plussade jag på äl+9 (tempade) med vanligt test 🙂
    Tack för tips! Får se om jag provar eller bara "kör på" som vanligt 😁
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?