Inlägg från: Anonym (Barn nr 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barn nr 3)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Sarafamliv skrev 2025-01-21 18:26:01 följande:
    Vad är det för tester du kör med?
    Jag har alltid haft blank test fram till ÄL+10 med mina 5 graviditeter så ha is i magen! 👍 håller tummarna!
    Jag tror det är gravidkollens testa tidigt. En ganska bred remsa med blått på.
    Ja, jag vet ju att det är för tidigt men kunde inte låta bli :P
    Det är ju som lite kul även om man fattar att det blir blankt 🤣
  • Anonym (Barn nr 3)
    Anonym (31) skrev 2025-01-21 19:23:17 följande:

Äl+9 och bim-5 eller 6. Här om dagen frusen. Idag rosa flytning, molvärk ner i benen och tilltagande smärta i brösten. Oklart om det är implantation eller om det är mens på G. Känns dock tidigt om mensen drar igång nu då den annars är väldigt punktlig.
    Jag brukar vanligtvis ha en riktigt jävlig pms men hittills har jag mått jättebra. Bara glad och lugn. 
    Spökstreck eller alldeles för tidigt att testa på test igår och idag. Är sjukt nervös för nu har jag verkligen börjat hoppas att det äntligen tog sig. Bifogar bild på dagens test där det knappt syns något, än mindre här Drömmer

Men gud vad spännande, uppdaterar du imorgon??
  • Anonym (Barn nr 3)
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-21 19:44:36 följande:
    Jag tror det är gravidkollens testa tidigt. En ganska bred remsa med blått på.
    Ja, jag vet ju att det är för tidigt men kunde inte låta bli :P
    Det är ju som lite kul även om man fattar att det blir blankt 🤣
    Eller kan det vara testlagret kanske? Jag minns inte riktigt..
  • Anonym (Barn nr 3)
    Kottens skrev 2025-01-21 21:06:11 följande:

hoppar in här hos er i denna trevliga stämning, hoppas det är okej! 

har läst hela tråden och håller tummar för fina plus Inom snar framtid! 
    Jag har testat med äl-test men får inte riktigt grepp om dem då jag hade en stegring mellan 18-19/1 som sedan avtog i styrka den 20/1. Tog test idag igen som visade ett lika starkt som den 19/1?. blir så förvirrad. Däremot tydliga äl-smärtor (som jag brukar känna av). BIM är beräknad till 31/1 enligt 28-dagars cykel med ÄL den 17/1, men tror det blev förflyttat som sagt, så räknar med BIM 2/2. 

Vill väldigt gärna följa er här och att vi samtidigt kanske kan bolla lite tankar medan vi väntar på plus 🥰

Men vad mysigt, varmt välkommen!
    Ja det kan vara lite struligt med dessa äl-test. Jag behöver testa flera gånger om dagen för min topp kommer och går snabbt.
    Nu kör jag dock mest tempning, har gjort det ett år och trivs jättebra med det!
  • Anonym (Barn nr 3)
    Kottens skrev 2025-01-22 07:23:51 följande:

Tusen tack! 

Ja, väldigt konstiga. Tog ett imorse som visade lika starkt som gårdagens.. Tempa alltså, det kanske man skulle testa istället! Vad använder du för temp och hur gör man? Ledsen för dum fråga, haha! 

Anonym (31) skrev 2025-01-22 02:37:47 följande:
    Absolut inom tidsspannet Skrattande jag uppdaterar er vid nästa test! 

Håller tummarna för dig, Anonym (31)! Så spännande!! Glad

Jag använder appen FertilityFriend och har provat temp oralt men det passade inte mig, så köpte en Samsung galaxy watch som kollar tempen automatiskt. Supersmidigt! Dels har den appen natural cycles i nån nerbantad variant men jag knappar in värdet i FF också! Där kan man se i efterhand bär man haft ägglossning :)
  • Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-22 20:43:17 följande:

Hej! 

Jag hoppar in här om det känns okej :) Jag hade ÄL 16 januari enligt appen och är i såna fall idag på ÄL+6. Har bim den 28:onde januari! 

Är på månad 10 av att försöka så håller verkligen tummarna att det tagit sig denna gång. Kroppen känns annorlunda denna gång. Haft starkt illamående idag och igår och sen har magen känts konstig, nästan som den stramar. Vet inte om det är inbillning eller om det är något litet som håller på att gro!! 

Hejsan och välkommen!
    Jag håller mina tummar att stärka ett frö i magen :)
    Det är så spännande här då vi är rätt tätt inpå varandra allihopa :)

Jag är på äl+7 eller 8 idag. Båda mina appar jag använder med tempning säger olika.
    Jag tog iaf test som var väldigt blankt men känner mig fortfarande hoppfull!
  • Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-22 21:01:04 följande:
    Roligt att följa flera som är tätt inpå en själv! Tycker dagarna mellan ÄL och bim är så långa så känns skönt att ha lite sällskap! 

Har du några symptom? :) 
    Både ja och nej :P
    Mår illa, det kommer och går. Men det kan lila gärna vara för att jag äter antibiotika.
    Har haft lite ömma bröst ett par dagar som verkligen tilltagot idag. De känns svullna och stora. Men det behöver inte heller betyda något för så kan jag få mellan äl och bim ibland.
    Det blir ju så diffust allting.
    Har du symtom?
  • Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-22 21:24:11 följande:
    Vi håller tummarna att illamåendet inte beror på antibiotikan! 

Jag har flertalet symtom men även dem är diffusa. Är illamående nästintill konstant, men väldigt milt illamående. Har en konstig känsla i magen, nästan som att den stramar i känslan! Sen har jag kalla fötter, extra kissnödig, haft hög temp och generellt bara en annan känsla i kroppen! Håller tummarna att det inte vara är inbillning! Ska testa imorgonbitti, räknar med negativt då det är så tidigt men kan inte vänta ändå!
    Spännande!! Jag testade idag men negativt, äl + 8 eller 9
    Har du testat??
    Mitt illamående håller i sig 🤮
  • Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-23 07:03:46 följande:

Total negativt graviditetstest imorse med RFSU testa ofta. Inte så konstigt eftersom jag bara är på ÄL+7 men hade hoppats se något svagt streck när jag ändå har så mycket symtom! 

Aja, blir att fortsätta hoppas och testa imorgon igen! Någon annan som testat idag? 

Haha missade att du skrivit redan. Spännande imorgon då :)
  • Anonym (Barn nr 3)

Såå spännande nu för alla!!
    Mer testbilder vill vi väl ha så vi kan analysera? :)

Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?