Inlägg från: Anonym (villhaentill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (villhaentill)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

måste rådfråga då det var 9 år sedan sist jag var gravid, har börjat få lite vita grumliga flytningar, fortfarande ömma bröst och små stick i nedre Magen.. brukar Ni ha så innan mens eller kan det vara symtom på graviditet (hoppas!!)
    har 7 dagar kvar tills mensen, har helt plötsligt glömt av hur mina symtom vanligtvis Är innan mensen🤣 

har ni fått några symtom än?😃

• Anonym (villhaentill)
    Sarafamliv skrev 2025-01-18 19:29:44 följande:
    Jag får tyvärr så innan mens med då det troligtvis är ökningen av progesteron i kroppen som ger såna symtom men de betyder ju inte att det inte är graviditets relaterat! Håller tummarna för dig! :)
    Är förmodligen mens symtomen som spökar 😵?💫

tack😊
  • Anonym (villhaentill)
    Syren93 skrev 2025-01-19 13:28:09 följande:

Jag har en fundering.. 
    Förra månaden var min cykel 30 dagar. Jag fick ett plus på clearblue, men dagen efter var det inget. Mensen kom två dagar efter, misstänker kemisk graviditet. 
    Denna månaden hade jag ägglossningsflytningar i nästan 7 dagar? Så väldigt svårt att säga när jag hade ÄL (testar ej). 
    Är idag på cykeldag 18 och har mycket molvärk i magen och ljumskarna... 
    Jag har haft spiral/varit gravid senaste tre åren , så har inte haft någon mens/vanlig cykel på hela denna tiden. Alltså svårt för mig att känna igen mina "vanliga" symtom ..

Ja, ingen egentligen fråga, men känns bara som jag har ovanligt mycket "molvärk" länge .. Skrattande

Det är ju så svårt att veta vad som är symtom innan mens och vad som är symtom på graviditet då dem är så lika. Men jag har aldrig varit med om så här mycket molvärk innan, så jag hoppas att det är positivt för oss båda!! 

har du några andra symtom?🥰

• Anonym (villhaentill)
    Sarafamliv skrev 2025-01-19 07:05:53 följande:

Jag är idag 10 dagar efter ägglossning och testerna är negativa, har alltid plussat 9-10 dagar efter ägglossning så denna månad är nog körd för mig! Hejar på er andra! Hoppas någon får ett plus!! :) 

Ge inte upp!! så länge mensen inte har kommit 😊
  • Anonym (villhaentill)
    Syren93 skrev 2025-01-19 13:51:37 följande:
    Kul! Håller tummarna!! 
    Hm, jag vet ju inte riktigt om min ägglossning var för en vecka sedan eller om den var i fredags typ 😅. Så jag vet inte. Men mina bröst är absolut lite mer svullna (vet dock inte om det beror på att två åringen varit sjuk och ammar extra mycket 😅). Jag hoppas hoppas i alla fall på ett plus denna månaden!
    håller tummarna att det beror på en graviditet För dig. vi får följas åt när tänker du testa?😊
  • Anonym (villhaentill)
    Syren93 skrev 2025-01-20 08:06:24 följande:
    Nästa helg, typ 26/1. Så några dagar tills dess 😁
    Enligt min app så ska mensen komma först 2/2 dock, men lirar inte på den 😅😅
    åh då kommer vi att testa på samma dag om min mens inte dykt upp🙈 appar är oberäkneliga tycker jag.. 
  • Anonym (villhaentill)
    Maramba skrev 2025-01-20 10:25:10 följande:

Det är vårt första försök också 😊. 

men nu går väl dagarna olidligt långsamt va? Eller är det bara jag? 😂 

hade ganska ordentlig mensvärkssmärta några timmar på äl+2/3. Men jag tror inte det betyder något. Inga andra symptom. 

Åh vad roligt hoppas vi får tur nu 😍

haha ja det kan man lugnt säga, är nog inne på familjeliv 10 gånger om dagen och läser olika gravid trådar 🤣 

jag hade också det, hoppas det betyder något!!, känns som man drar efter halmstrån just nu?
  • Anonym (villhaentill)
    Sarafamliv skrev 2025-01-21 08:25:15 följande:

Godmorgon! 12 dagar efter ägglossning och negativa tester + mensvärk så jag är ute! Håller tummarna för er andra! Vi kanske kan hålla den här tråden i liv även nästa månad ifall de är fler som inte plussar :) 

spottings här så jag är också ute 🥲

håller tummarna att februari är vår månad 🙏🏼

• Anonym (villhaentill)

Trodde det var min tur att kasta in handduken för denna månaden då jag Fick ljusrosa flytning för några dagar sedan?. men ingen mens har kommit och jag har bim imorgon 🙈 fortfarande ömma bröst och molvärk som kommer och går 

• Anonym (villhaentill)
    Haja98 skrev 2025-01-23 18:59:34 följande:
    Men då kanske det bara var en implationsblödning får vi hoppas!! Har du tagit något test?
    Hoppas, tänkte testa på söndag om den inte har kommit... Hur går det för dig?😃
  • Anonym (villhaentill)

Åhh vad roligt att se plus I tråden!! Grattis!!! håller tummarna För er andra att ni också får ett plus!!

idag har jag gått över bim med en dag och börjat få ordentligt med *ursäkta* vita flytningar.. känns som mensen rinner till, springer på toa men där är inget och brösten ömmar som bara den :o ska testa imorgon om den inte har kommit, den brukar nämligen vara 2-3 dagar sen så vill inte få några förhoppningar, har alltid försökt hålla koll mellan äl och mensen men skojar inte med er när jag säger att den är sig olik varje gång och varit i alla år 😅 

men 2025 är vårat år!! Håller tummarna för att detta året ska ge oss alla ett plus!!

• Anonym (villhaentill)

Skulle ju testa imorgon var planen, men vi (jag och min sambo) köpte test och spontan testade? blev ett stort och tydligt plus!!!! Kan inte fatta att jqg ska göra denna resa igen!!! håller tummarna att den vill stanna Och att ni andra får erat plus ❤️

• Anonym (villhaentill)
    Haja98 skrev 2025-01-25 17:11:45 följande:
    Men wow!! Stort grattis! Vilken bra start på åretPlus
    Tack så jättemycke, håller tummarna för dig 😃
  • Anonym (villhaentill)
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-25 20:13:19 följande:
    Men wohoo, GRATTIS!
    Tack så jättemycket och detsamma till dig 🥰🥰
  • Anonym (villhaentill)
    Syren93 skrev 2025-02-03 06:32:59 följande:

Nu vågar jag nog lita på det! 🥰
    Grattis!!😍
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?