• Maramba

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Anonym (Tredje) skrev 2025-01-24 20:11:47 följande:

Hoppas ni alla har en fin fredag. Här upptar mina tankar på denna förbannade test imorse. 
    Om jag tittar på de två översta testen är det äl+9,10 och sedan kommer äl +11 sist. 
    Jag ser så tydligt streck på gårdagens 
    Det gör ingen skillnad då dagens fann det inget på men det känns bättre om fler kan se strecket 😂
    Förlåt, gamla test nedan

Förstår din frustration för jag ser verkligen streck på testet i mitten. Hoppas du får streck igen imorgon. 
  • Maramba
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-25 07:22:03 följande:

Nytt test idag, så blev det en skugga igen (direkt) tycker själv den är för grå för att kunna betyda ngt. Skickar med så får vi se om ni ser ngt.

Ja men NÅT är det ju där faktiskt. Sen om det är spök eller riktigt är ju frågan. Är du på äl+12 nu? 

jag är inte bekant med det där testmärket så jag vet inte hur det beter sig. Har du möjlighet att komma över annat test?

• Maramba
    Haja98 skrev 2025-01-24 21:04:45 följande:

Jag brukar alltid använda RFSU testa ofta och graviditetskollens egna, vet någon hur dem båda är? Är de så att de ger utslag sent eller kanske ger spökstreck ofta? Är ganska ny på familjeliv och först nu lärt mig vikten av vilka test man använder 😅

Jag har själv aldrig använt RFSUs men däremot hängt på familjeliv i många år ?förr? och det jag ofta såg då var att när någon väl fick ett svagt streck på RFSU och sen testade med annat märke så fick de tydliga streck med andra märken. Det vill säga att RFSUs test visar positivt flera dagar senare än de flesta andra märken. Men det är som sagt flera år sen så de kanske har förbättrat kvaliteten sen dess 😊

graviditetskollens kan jag inte minnas att jag hört negativt om. 

clearblues test som ger ett streck (inte de som ger ett plus) har jag också lärt mig att de ofta ger spökstreck/torkstreck. 

• Maramba
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-26 15:31:17 följande:

Tog ett digitalt idag 🥰

Stort grattis!
  • Maramba

Min mens kom igång på riktigt igår efter två dagar med spottings. 

sååå nu laddar vi om. När har ni beräknad ÄL och bim? 

Mina appar säger ÄL 10-12 februari och sen bim 24 februari. 

• Maramba
    Syren93 skrev 2025-02-03 06:32:59 följande:

Nu vågar jag nog lita på det! 🥰
    grattis!!
  • Maramba

Cykeldag 12 idag. Äl-test börjar se lite mörkare ut, kanske får peak imorgon och ägglossning på måndag.

haft värk till och från på vänster sida magen i två dagar så jag gissar att det är på den sidan ett ägg kommer släppa. 

jag brukar i princip aldrig få/upptäcka fertilt sekret som kan bygga broar. för mig är det antingen tjockt icke fertilt eller supervattnigt. men häromdagen på cykeldag 10 gick det plötsligt att bygga lång bro så det var ju kul! Även om det kändes lite tidigt att få det redan dag 10 och efter det upplever jag det bara vattnigt.

några fler som jagar ägglossning i helgen? 

• Maramba
    Syren93 skrev 2025-02-09 09:32:58 följande:

Mina gravtest är nu helt blanka igen 😥
    Så inväntar att blödningen ska börja.. så trist och känns hopplöst med missfall nr 3 😥. Hoppas att nästa går bättre!

Åh jag beklagar ❤️
  • Maramba
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-08 10:07:13 följande:

Fick lh topp igår men också äl smärta så är lite osäker om jag hade äl några timmar efter lh peak (tror peaken hände på morgonen) och tror äl hände på EM. 

Äl ska väl egentligen hända idag så vi får se 😁

Spännande 😊 Tempar du?

jag har en smartklocka som mäter tempen åt mig och har börjat logga den här cykeln. Positivt ältest nu på morgonen så det ska bli intressant att se om tempen höjts imorgonbitti. 
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?