• Sarafamliv

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Thunder007 skrev 2025-02-03 20:19:51 följande:

Hej tjejerGlad
    Gratiiiiiis till de som fick en positiv svar och önska de en jättefint graviditet. Har själv haft en missfall inte så länge sen och vi "jobbade på" efter mensen.... ÄL har passerad och nu nästan 6 dag innan mensen så känner jag ömma bröst samt trötthet. Kan va att det är bara inför mensen men hoppas på ett positiv streck 🙂 Vet ej om jag skulle göra en test imorgon bitti den 4.02 då det är 6 dgr innan mens och har använt tidigare Clear Blue 6 dgr tidigare 😕 Rädd att bli besviken. Hur exakta har era tester varit och tror ni att ngt kmr att synas om jag är gravid???

Hej! Tråkigt med ett missfall, vi får stötta varandra i resan mot ett plus! 👍 svårt att säga, ganska stor chans att du blir besviken även om du skulle vara gravid för det är så tidigt, kanske vänta tills 11 dagar efter ägglossning iaf om du kan men vet hur det är, man sitter där och testar ändå om man vill, jag har varit gravid 5 ggr och har aldrig fått ett plus fören 10 dagar efter ägglossning ❤️
  • Sarafamliv
    Thunder007 skrev 2025-02-03 21:19:04 följande:
    Jag tror ingen förstår oss bättre än vi som har gått igenom en eller fler missfall  ❤️ Som person är jag rätt så otålig och kämpar med mig själv att inte använda den enda test från CB som jag har hemma 🙈 Sist jag va gravid så testade jag mig 6 dgr innan förväntade mens och den visades negativ men dagen efter fick jag positiv svar 🙂Så det make sense vad du skriver och jag är medveten om detta, det är bara...... vem ska vänta 2 dgr till 🥲
    Jo jag vet, man är ju lite graviditetstest skadad, jag började testa 5 dagar efter ägglossning med båda mina missfall men fick inget streck fören 9-10 dagar efter ägglossning men visst testade jag ändå 😅 om det känns rätt för dig att testa så kör på det! Man får känna av själv!
  • Sarafamliv
    Thunder007 skrev 2025-02-03 21:52:58 följande:
    Hahahahah well någon gång så måste det visas positiv 🤣 Jag få testa imorgon bitti och på fredag för säkerhetskull 🙈 Kommer att höra av mig 😇
    Gör så! Håller tummarna! 👍
  • Sarafamliv
    AngieF skrev 2025-02-04 08:46:09 följande:

Jag vaknade mycket tidigare idag än vanligt men förde i alla fall in tempen från min Apple Watch i FF och även om jag vet att tempen måste räknas bort var det ändå trevligt att se att ägglossning mest troligt har skett! Så allt verkar vara igång efter förra månadens tidiga missfall.
    Nu är det dags för den långa väntan till BIM..

Den långa väntan är inte roligt men vi gör det tillsammans här i tråden!
  • Sarafamliv
    Thunder007 skrev 2025-02-04 22:53:40 följande:
    Testet visade bara 1 streck..... Det va väl för tidigt 🙈
    Attans, men som sagt super tidigt! Håller tummarna för ett plus om några dagar! 
  • Sarafamliv
    Syren93 skrev 2025-02-06 05:56:29 följande:

Mina test verkar tyvärr inte bli starkare 😥 så misstänker att det är missfall på g. Fortsatt svaga test.. 

Vad tråkigt, håller tummarna att det vänder ❤️
  • Sarafamliv

Jag fick smiley på cb digital igår så antagligen ägglossning idag, nu börjar den lååånga väntan.. tur att den här tråden finns så man kan skriva av sig så länge!

• Sarafamliv
    Thunder007 skrev 2025-02-06 18:00:57 följande:

Gjorde en test imorse och den visade en svagt vänster streck och såklart stark höger 🥰  Hade ni rekomenderad att göra en test till imorgon bitti för att vara säkert eller är det kanske bättre att göra den på söndag (1 dag innan mensen)?

Men wow grattis!!
  • Sarafamliv
    Mimmimuh skrev 2025-02-07 10:28:41 följande:
    Det borde det inte vara då jag testade negativt efter missfallet innan nya ÄL så jag hade 27-28 januari. Jag tog ett test igår med som var helt blankt. Hoppas de tar sig denna gång då vi är inne på 8:de försöket, 2 försöket med BC ägglossning test så de verkar vara super Drömmer. Lite orolig dock att jag inte haft mens efter MF. Hjärta
    Håller tummarna för dig! Jag plussade direkt efter mitt första missfall utan mens emellan 👍 tyvärr vart de också ett missfall men så kul att det är ett streck! Ser lovande ut! ❤️
  • Sarafamliv
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-07 17:37:35 följande:

Grattis till er alla som plussat! 

Här har jag fått peak på LH så nu tänker jag äl är imorgon och den långa väntan påbörjas. 
    Varje gång jag blivit gravid har jag ägglossa från vä ovarie och denna runda blir höger (fick ul förra månaden och då var det vänster) och har fått för mig att höger ovarie suger 😂 så hoppas men tror inte på graviditet denna månad 😅

Men så konstigt det där för det är exakt samma för mig!! Har blivit gravid 5 ggr på vänster sida och ingen på höger såhär långt! Men har höger denna gång så hoppas ändå på höger! 👍 Håller tummarna för dig med!
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?