• Haja98

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Anonym (Tredje) skrev 2025-01-24 20:11:47 följande:

Hoppas ni alla har en fin fredag. Här upptar mina tankar på denna förbannade test imorse. 
    Om jag tittar på de två översta testen är det äl+9,10 och sedan kommer äl +11 sist. 
    Jag ser så tydligt streck på gårdagens 
    Det gör ingen skillnad då dagens fann det inget på men det känns bättre om fler kan se strecket 😂
    Förlåt, gamla test nedan

Jag tycker också att jag ser ett streck tydligt på gårdagens! 
  • Haja98

Jag brukar alltid använda RFSU testa ofta och graviditetskollens egna, vet någon hur dem båda är? Är de så att de ger utslag sent eller kanske ger spökstreck ofta? Är ganska ny på familjeliv och först nu lärt mig vikten av vilka test man använder 😅

• Haja98

Negativa test på morgonen, både med graviditetskollens egna och RFSU Rynkar på näsan BIM-3 

• Haja98

.. dock med fortsatt många symptom, så hoppet är inte ute än! 

Illamåendet är värre, och nu har jag även börjat bli känslig för lukter. Tycker det mesta luktar riktigt hemskt! Spänningarna över magen är också kvar.. vi hoppas att det inte är inbillning! 

• Haja98
    Syren93 skrev 2025-01-25 06:31:02 följande:

Själv tog jag ett testa tidigt i morse, helt blankt 🙃 hoppas såklart att det fortfarande är tidigt... 5-6 dagar till BIM

Jag har lärt mig (kan dock vara fel så ta med en nypa salt) att testa tidigt tester 5-6 dagar innan BIM är mindre än 50% tillförlitliga! Så det finns fortfarande en stor chans att du är gravid ändå! 
  • Haja98
    Anonym (villhaentill) skrev 2025-01-25 16:38:34 följande:

Skulle ju testa imorgon var planen, men vi (jag och min sambo) köpte test och spontan testade? blev ett stort och tydligt plus!!!! Kan inte fatta att jqg ska göra denna resa igen!!! håller tummarna att den vill stanna Och att ni andra får erat plus ❤️

Men wow!! Stort grattis! Vilken bra start på åretPlus
  • Haja98

Äl+10 och bim-2, negativa tester på morgonurinen Rynkar på näsan Trodde verkligen att idag var dagen jag skulle få se något på testerna! Bifogar bild för att se om någon annan eventuellt ser något jag inte ser, men är väldigt säker på att det är negativa tester jag tog! Rynkar på näsan

• Haja98
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-26 09:59:57 följande:
    Nej jag ser tyvärr inget alls 😭

Men jag ska dela med mig av en annan gravresa för ca 6 år sen. (Nu blev det ingen bebis utan en abort sen men det är en annan historia)
    Jag testade på tidigt då med och äl+10 fick jag negativt på morgonurinen.
    Jag var dock övertygad om att jag var gravid och drack sparsamt och höll mig, och efter lunch den dagen fick jag svagt svagt pos på cb plus.
    Så jag tycker ändå det finns hopp om du känner dig gravid ❤️
    Åh vad fantastiskt att höra ändå!! Tycker verkligen min kropp känts annorlunda mot vad den brukar mellan ÄL och mensen!! Jag håller fortfarande tummarna ❤️
  • Haja98
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-26 15:31:17 följande:

Tog ett digitalt idag 🥰

Wow!! Vad det känns "på riktigt" när man även får det positivt på ett digitalt! 
  • Haja98

Varit stressad på kvällen vilket ibland kan göra mig illamående, men har verkligen fått kämpa mot att spy och har samma känsla som precis innan man måste springa till toan för att kräkas.. men fortsatt negativa test även när jag hållit mig några timmar nu på eftermiddagen och sen testat! Håll tummarna för mitt morgontest imorgon! ❤️ Bim-1 då! 

• Haja98

Hann aldrig testa mig imorse, utan vaknade att att mensen kom tidigt.. Gråter

• Haja98

Jag har tyvärr varit borta här en stund! Fick mens och samtidigt blev jag magsjuk så har legat däckad 😅 ÄL sker troligen 13 feb och bim ska vara 25 februari för mig!! Följa mer än gärna åt även denna runda och håller tummarna för oss alla! 

• Haja98
    Syren93 skrev 2025-02-02 07:47:41 följande:

Dagens test! Råkade nog ha i cd för länge i urinen, så det ser lite smetigt ut? Ser ett sträck på stickan! 

Jag ser absolut ett streck på båda, men Clear blue är lite smetigt! Testa att hålla dig under dagen och ta ett lite senare på eftermiddagen!! Håller tummarna för dig! 
  • Haja98
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-02-03 19:50:01 följande:
    Men fy, stackare!!
    Hoppas på er tur nu ❤️
    Tack! Detta är sista månaden innan vi kan börja söka hjälp för att ta reda på hur situationen ser ut ❤️ Hoppas så det går vägen denna månad!
  • Haja98

Jag inväntar temp och ägglossningstest här hos mig! ÄL borde ske torsdag eller fredag! Håller så tummarna nu, jag och min sambo köpte hus i fredags och nu vill jag så gärna kunna ha en liten en att fylla huset med i vinter!! 

• Haja98
    Syren93 skrev 2025-02-09 09:32:58 följande:

Mina gravtest är nu helt blanka igen 😥
    Så inväntar att blödningen ska börja.. så trist och känns hopplöst med missfall nr 3 😥. Hoppas att nästa går bättre!

Åh vad jag håller tummarna för er!
  • Haja98
    Maramba skrev 2025-02-11 07:57:49 följande:
    Grattis till husköp! Vad roligt 😊
    Tack, känns väldigt spännande! :) Och kul med så tydlig temphöjning! När blir bim för dig?
  • Haja98
    Maramba skrev 2025-02-17 09:22:33 följande:
    Åh tack! Här är testet från en annan vinkel. 
    Jag ser något tydligt!!
  • Haja98

Jag är på ÄL+5 idag och haft lite huggande smärtor långt ned i magen från och till, annars symptomfri hittills! Får se om jag kan hålla mig från att börja testa 😅 Håller verkligen tummarna för en liten 2025 bebis

• Haja98
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-18 07:16:14 följande:
    Dagens test 
    Åh stort grattis!!
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?