• Maramba

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Anonym (Tredje) skrev 2025-02-09 16:15:55 följande:

Kan man säga att äl hänt? Temphöjning endast med 0.2 från dag 13 till 14. Eller ska man tänka att äl hände dag 12? 

hmm. även om höjningen inte är stor så har du haft både positivt test och en höjning av temp därefter. Jag skulle tolka det som att äl skett, och att det hände någon gång mellan dag 13 och 14. 

• Maramba
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-10 11:51:37 följande:
    Tack för svar. Jag tänker så med. Jag brukar ha mkt större peak så jag är lite fundersam om peaken hänt under natten till 13 egentligen. Under kvällen den 13 hade jag mkt värk så det kan nog stämma att det hände då. 
    Tempen fortsätter upp idag 

Jag skulle tro att det är så. bra att tempen fortsätter upp idag. Själv hade jag positivt test igår och tempen gick NER idag, haha. Inte vad jag väntat mig. 

men ägget ska ju släppa mellan 24-36 h efter peak så det hade väl helt enkelt inte släppt imorse. Hoppas på en höjning imorgonbitti istället. 

• Maramba

Nu kom temphöjning - med råge 😅 kul att se att det fungerar och få ett kvitto på att ägglossningen faktiskt skett. 

nu är det ?bara? väntan kvar. 

• Maramba
    Haja98 skrev 2025-02-10 19:22:23 följande:

Jag inväntar temp och ägglossningstest här hos mig! ÄL borde ske torsdag eller fredag! Håller så tummarna nu, jag och min sambo köpte hus i fredags och nu vill jag så gärna kunna ha en liten en att fylla huset med i vinter!! 

Grattis till husköp! Vad roligt 😊
  • Maramba
    Haja98 skrev 2025-02-11 10:19:16 följande:
    Tack, känns väldigt spännande! :) Och kul med så tydlig temphöjning! När blir bim för dig?
    Bim blir 22 feb. Har du haft Äl än? 😊
  • Maramba
    Sarafamliv skrev 2025-02-14 12:44:29 följande:

Hej allihopa! Undrar om det är några om har erfarenhet om dom här testen? Detta togs 7 dagar efter ägglossning vilket jag vet är OTROLIGT tidigt, när testet togs så var det vad jag såg negativt och efter 15-20 min så syntes detta! Förstår ju såklart att det inte är giltigt men har aldrig fått såhär innan? Någon som vet något?

Tyvärr har jag fått sådär efter att tiden gått ut och inte varit gravid. Det är anledningen till att jag inte litar på just de där testerna. men jag håller tummarna för att det inte är fallet för dig!  

jag skulle tagit ett till annat test. Men som du säger är Äl+7 vääääldigt tidigt. 

• Maramba
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-15 08:27:30 följande:

Tog ett test idag på äl+8 jag tycker mig skymta ngt men skulle lika gärna kunna vara line eyes så jag avvaktar och tar nytt imorgon 😊

men så spännande! 😊 du har ingen bild? 

äl+5 för mig och tiden går långsamt. 

• Maramba
    Sarafamliv skrev 2025-02-15 10:23:54 följande:
    Vad kul för dig!! Samma hände för mig faktiskt men vågar inte ropa hej än! Jag kan ta bild imorgon och lägga upp ifall de blir starkare 👍
    spännade! är du på Äl+8?
  • Maramba

Äl+7 idag och testandet börjar. Mina ögon ser linjer överallt så jag litar inte alls på dem, haha. Inte kan ni se nåt här? 
  • Maramba
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-17 08:22:50 följande:
    Haha är precis likadan. Har så svårt fall av line eyes, ser även linjer på ett vitt papper.

Jag ser tyvärr inget men fortfarande tidigt.

Jag tog test imorse och jag tycker mig se linje och premom appen tycker sig också se ngt..

Iiih så spännande! jag ser inte men jag ser ju också att la liten blir dålig när man laddar upp här. Du har inte mer närbild att ladda upp? Men alltså om till och med premom appen ser, då måste det ju vara nåt där tänker jag?! 😄 hur många dagar efter Äl är du? 
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?