ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Åh tack! Här är testet från en annan vinkel.

hur går det för er andra i tråden?

Nej det gick inte bra. Såg streck igårkväll med men upplevde de svagare än tidigare. Imorse hade tempen dippat rejält vilket jag tolkar som att det är kört. Såg inget streck på testet imorse.
känns dock tidigt att tempen rasar redan på Äl+9 pga mens samtidigt som det känns för sent för att vara pga implantationsdipp. Jag räknar mig som helt ute för den här månaden oavsett.

Tempen ska ligga högt från ägglossning fram till 1-2 dygn innan mensen kommer då den rasar till låg temp. Enda undantaget från hög temp under lutealfasen är när ägget fäster fast i livmodern, implantation. Då kan det bli en tillfällig dipp i temperatur och i så fall ska den stiga igen dagen efter.
Googlar man på svenska sidor står det att implantationen oftast sker ca 6-8 dagar efter ÄL. Läser man på amerikanska sidor står det oftast att det sker 8-10 dagar efter ÄL. Så jag vet inte vad man ska tro. Allt är väl möjligt så klart men frågan är vad som är vanligast.
Sist jag blev gravid plussade jag 8 dagar efter ÄL så jag gissar att det ägget fäste ca 6-7 dagar efter ägglossning.

Jag har följt tråden och läst typ 100 andra liknande trådar haha.. tog test idag ÄL+10 och visst är det är streck?! Så svårt att veta om det är ett spökstreck.. hoppas det fortsätter bli starkare, vi har försökt så länge nu. Vad tror ni?

Hej! Vet inte om någon hänger kvar här. 
 Men jag har i alla fall plussat (för tredje gången på tre månader)! Så hoppas verkligen att det är tredje gången gillt! 
 Tror jag fick en nidblödning dagen innan jag fick svagt svagt +! Mår rätt illa, framförallt på natten, och sover så dåligt! 
 Annars mår jag bra och känner mig hoppfull