Inlägg från: Anonym (Barn nr 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barn nr 3)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Anonym (villhaentill) skrev 2025-01-25 16:38:34 följande:

Skulle ju testa imorgon var planen, men vi (jag och min sambo) köpte test och spontan testade? blev ett stort och tydligt plus!!!! Kan inte fatta att jqg ska göra denna resa igen!!! håller tummarna att den vill stanna Och att ni andra får erat plus ❤️

Men wohoo, GRATTIS!
  • Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-26 08:26:45 följande:

Äl+10 och bim-2, negativa tester på morgonurinen Rynkar på näsan Trodde verkligen att idag var dagen jag skulle få se något på testerna! Bifogar bild för att se om någon annan eventuellt ser något jag inte ser, men är väldigt säker på att det är negativa tester jag tog! Rynkar på näsan

Nej jag ser tyvärr inget alls 😭

Men jag ska dela med mig av en annan gravresa för ca 6 år sen. (Nu blev det ingen bebis utan en abort sen men det är en annan historia)
    Jag testade på tidigt då med och äl+10 fick jag negativt på morgonurinen.
    Jag var dock övertygad om att jag var gravid och drack sparsamt och höll mig, och efter lunch den dagen fick jag svagt svagt pos på cb plus.
    Så jag tycker ändå det finns hopp om du känner dig gravid ❤️
  • Anonym (Barn nr 3)

Tog ett digitalt idag 🥰

• Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-26 19:39:49 följande:

Varit stressad på kvällen vilket ibland kan göra mig illamående, men har verkligen fått kämpa mot att spy och har samma känsla som precis innan man måste springa till toan för att kräkas.. men fortsatt negativa test även när jag hållit mig några timmar nu på eftermiddagen och sen testat! Håll tummarna för mitt morgontest imorgon! ❤️ Bim-1 då! 

Håller allt jag har!
  • Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-27 06:33:29 följande:

Hann aldrig testa mig imorse, utan vaknade att att mensen kom tidigt.. Gråter

Men så trist!!
    Då hoppas vi på nästa månad!!
    Tiden mens-äl går ju fort :)
  • Anonym (Barn nr 3)
    Syren93 skrev 2025-01-27 07:08:17 följande:

Jag tog ett nytt testa tidigt idag BIM-4, totalt blankt. Aldrig fått så blankt 😅. Så jag ställer in mig på nästa månad! Ska prova med ägglossningstest, men aldrig lyckats få till det innan 🤔

Hade verkligen hoppats på att det blir en liten bebis 25, men känns som det närmar sig att det inte blir förrän 26.. har en på snart 2,5 så önskar att det inte ska bli allt för långt emellan.. 
    Grattis till er som plussat! Håller gärna igång tråden i nästa månad också 🙂

Men så trist! Ja men håll igång tråden, jag följer med spänning 🥰
  • Anonym (Barn nr 3)

Hejja er, snart dags för nya tag! Håller alla mina tummar att ni får plus i februari ❤️ jag kommer följa er lite i bakgrunden om det går bra 🥰

• Anonym (Barn nr 3)
    Syren93 skrev 2025-02-03 06:32:59 följande:
    Nu vågar jag nog lita på det! 🥰
    Nämen ååh, GRATTIS!! KUL MED PLUSS I TRÅDEN!
    Håller tummarna för resten ❤️❤️
  • Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-02-02 10:50:32 följande:

Jag har tyvärr varit borta här en stund! Fick mens och samtidigt blev jag magsjuk så har legat däckad 😅 ÄL sker troligen 13 feb och bim ska vara 25 februari för mig!! Följa mer än gärna åt även denna runda och håller tummarna för oss alla! 

Men fy, stackare!!
    Hoppas på er tur nu ❤️
  • Anonym (Barn nr 3)
    AngieF skrev 2025-02-04 08:46:09 följande:

Jag vaknade mycket tidigare idag än vanligt men förde i alla fall in tempen från min Apple Watch i FF och även om jag vet att tempen måste räknas bort var det ändå trevligt att se att ägglossning mest troligt har skett! Så allt verkar vara igång efter förra månadens tidiga missfall.
    Nu är det dags för den långa väntan till BIM..

Nämen inte behöver man utesluta för det om man har klocka? Den räknar väl ut ett medelvärde? Iaf gör min det, men det är inte en Apple utan en samsung
  • Anonym (Barn nr 3)
    AngieF skrev 2025-02-04 15:10:10 följande:
    Jo det gör den men tyckte jag läste i Fertility Friend appen att tempar som diffar mer än 20 min ska uteslutas. Och på andra ställen står det att om man inte sover 3h i raken innan avläsning så ska den dagen uteslutas. Så jag har stängt av sov-läge på min telefon varje dag jag har vaknat tidigare (det är först då tempen registreras) sen uteslutit flera dagar i FF där jag har läst av tidigare/senare än vanligt. men det kanske är overkill? Haha
    Jaa lite overkill tror jag 🌸
    Eller ja, jag kör bara på vad klockan visar och tror den varit väldigt träffande :)
  • Anonym (Barn nr 3)
    Bunny s skrev 2025-02-04 15:44:20 följande:
    Hej! Grattis till dig! Har läst i er tråd. Brukar roa mig med sånt i min otålighet, eftersom vi inte ska börja förrän i sommar 😅 
    Är du i vecka 4+ nu? Hur gamla är dina andra barn. 
    Vi ska också försöka oss på en 3a 🥰
    Hejsan!
    Tusen tack! Jag är i 5+1 idag tror jag. Det är mitt tredje och sista barn :) Mina andra grabbarna 12 och 5 år.
    Men vad spännande, hur gamla är dina andra?
  • Anonym (Barn nr 3)
    Bunny s skrev 2025-02-05 12:59:06 följande:
    Vad roligt med ett tredje barn 😊 var det planerat så, eller kom en ny längtan med tiden? 
    Mina killar är snart 10 och 12. Så det känns ju stort och spännande att börja om igen 😊
    Hur mår du hittills då? Spännande tid framöver för dig 😍
    Jag har träffat mitt livs kärlek och vi båda kände oss nöjda med våra respektive barn, men sen kom längtan att uppleva detta tillsammans och nu är det på gång 🥰
    Jag mår lite illa emellanåt och gruvar mig för att det ska öka, hade hyperemesis med de två andra men ska till bm på måndag för inskrivning och hoppas verkligen vi kan göra någon slags plan så det blir uthärdligt. Förra graviditeten var hemsk, 9 månaders bakfylla typ.
    Ja det är speciellt att få göra det igen, och tänk så bra med stora syskon som kan hjälpa till på ett helt annat sätt ❤️
  • Anonym (Barn nr 3)
    Sarafamliv skrev 2025-02-06 06:35:35 följande:

Jag fick smiley på cb digital igår så antagligen ägglossning idag, nu börjar den lååånga väntan.. tur att den här tråden finns så man kan skriva av sig så länge!

Men vad spännande!! Hoppas dagarna går fort 🥰
  • Anonym (Barn nr 3)
    Syren93 skrev 2025-02-06 05:56:29 följande:

Mina test verkar tyvärr inte bli starkare 😥 så misstänker att det är missfall på g. Fortsatt svaga test.. 

Nej men vad tråkigt att läsa 💔
  • Anonym (Barn nr 3)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-06 17:30:55 följande:
    Jag njuter ju även av försöken 🤭 så försöker förlika mig med varannan dag men skulle gärna köra 3-4 om dagen om kroppen fick bestämma 😅
    Hehe jag förstår 🥰
  • Anonym (Barn nr 3)
    Thunder007 skrev 2025-02-06 18:00:57 följande:

Gjorde en test imorse och den visade en svagt vänster streck och såklart stark höger 🥰  Hade ni rekomenderad att göra en test till imorgon bitti för att vara säkert eller är det kanske bättre att göra den på söndag (1 dag innan mensen)?

Men vad spännande!
    Jag hade gjort både och 🤣
    Jag har använt oförskämt många test men jag ääälskar att testa. Nu är de dock slut och jag fick 3+ på cb idag så nu får det vara nog 🤣
  • Anonym (Barn nr 3)
    gilmoregirl99 skrev 2025-02-06 18:11:52 följande:
    Hej, första gången jag är med i en tråd men känner att jag behöver skriva av mig och få stöttning. Jag är 25 år och jobbar som lågstadielärare. Jag och min Sambo (27år) har försökt få vårt första barn i 6 månader. Detta är den 7:e månaden vi försöker. Har varit naiv och trott att det ska gå fortare än såhär? börjar bli orolig att något är fel. Ingen av oss dricker, röker eller snusar. Ingen av oss är överviktig. Har tidigare haft lite oregelbunden mens men den har stabiliserat sig under de senaste åren. Har kört med ÄL-test och det verkar som att min ÄL är den 1:a varje månad. Just nu är jag 5 dpo och den här väntan är extremt jobbig. BIM förväntas vara 16 februari. 
    Hejsan!
    Åh jag förstår din frustration, men det är mycket som ska stämma varje gång för att det ska ta sig ❤️ Er tur kommer.
    Jag skulle rekommendera att du börjar läsa på om tempning, då har man stenkoll på att ägglossning skett 🥰
  • Anonym (Barn nr 3)
    Mimmimuh skrev 2025-02-07 08:58:31 följande:

Hej, hoppas okej att jag hoppar in här? 
    Jag fick plus på stickan 8 januari men som slutade i ett MF bara 3 dagar efter.
    Fick sedan glad gubbe på ägglossning test 27-28 januari och är en sådan som inte kan hålla mig borta i från testerna. Gjorde ett nu på morgonen med CB testa tidigt. Har ingen aning när mensen ska komma då jag inte haft nån mens emellan MF men borde vara 10-11 feb? 

Är det ett positivt jag skådar eller bara spöksträck, vad tror ni? Hjärta

Någonting ser det ju ut att vara, hoppas det är en ny graviditet och inte rester från mf ❤️
  • Anonym (Barn nr 3)
    Thunder007 skrev 2025-02-06 19:05:01 följande:
    Och stort gratiiiiiiiis till graviditeten🎉🎉🎉🎉  Du har gjort tillräckligt många tester lämna några stk kvar till oss som behöver vara säkert 🤣
    Haha tack så mycket, lovar att inte köpa fler test nu :P

Men det viktiga idag: har du testat nu på morgonen??? Bild!! 👏👏👏🎉🎉
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?