Inlägg från: Anonym (Hopplöst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplöst)

Sonens Monster missbruk

Jag har en son som också dricker Monster och andra energidrycker och när han spelar kan han dricka flera stycken på en och samma kväll. Jag har sagt till om riskerna men han tar inte till sig. Så jag vet inte vad man kan göra som förälder mer än att hoppas att det är en övergående trend. 

• Anonym (Hopplöst)
    Anonym (tono) skrev 2025-01-17 08:22:50 följande:
    Men hur många dricker han då? 7-8 eller 1-3 st? För det är först vid så många som 7-8 st som det är några större risker.  
    Jag har ingen riktig insyn i exakt hur många men uppemot 4-5 kanske. Är det för många?
  • Anonym (Hopplöst)
    Anonym (tono) skrev 2025-01-17 09:06:58 följande:
    Det beror lite på vad han väger. Se mitt tidigare inlägg om hur mkt koffein per kg som är ok. 
    Runt 80 kg
  • Anonym (Hopplöst)
    Anonym (tono) skrev 2025-01-17 10:15:58 följande:
    Då tål han en del innan det blir risker. 
    Men det finns ju även andra risker och att dricka energidryck varje dag blir dyrt. 
  • Anonym (Hopplöst)
    Anonym (tono) skrev 2025-01-17 10:40:22 följande:
    Vilka risker är det tänker du?

Kostnaden är en helt annan fråga. 
    Att det blir ett beroende.
  • Anonym (Hopplöst)
    Anonym (X) skrev 2025-01-17 22:01:53 följande:

Just Monster är ju det värsta man kan dricka, finns flera dödsfall kopplade till just den drycken.
    Tyvärr kan du ju inte kontrollera vad din 16åring gör, men du kan informera honom om riskerna och försöka prata med honom om vad han slösar sina pengar på.

Eneergidrycker är den nya biran för tonåringar.

Det är just det,, att det är en trend att dricka energidryck och dricker man minst 2-3 stycken varje dag när man spelar så blir det till slut som ett beroende precis som med läsk, kaffe eller liknande. Han är ung och växer och utvecklas fortfarande och det där innehåller bara tomma kalorier och är farligt i för stora mängder. Jag har pratat med honom flera gånger men tror du han lyssnar? Tonåringar..
Svar på tråden Sonens Monster missbruk